De Stroomversneller
Vind de stroomversneller en draag met jouw bedrijf of creatie bij aan deze wereld. Simpel, echt en met plezier.
Ben jij dit?
Hallo praktische idealist,
Jij hebt een groot hart voor je vak en voor de wereld.
Je gaat best lekker, je hebt tevreden klanten, maar het gaat je te langzaam. Je wilt sneller. Meer van betekenis zijn. Meer bereiken. Meer succes misschien ook wel. Maar ook graag met minder moeite.
Want: de wereld staat in de fik en er is verandering nodig. Jij wilt daar aan bijdragen.
Je bent klaar voor die grote stroomversneller
Je loopt hier tegenaan...
Nou weetje, dat kan dus van alles zijn.
Het kan zijn dat je aanbod helemaal in kannen en kruiken is, maar dat je gewoonweg te weinig verkoopt, te weinig omzet maakt en het je teveel moeite kost.
Dat je veel meer impact wil maken, maar zelf niet ziet hoe.
Dat je jouw unieke kwaliteit bovendien niet goed kan verwoorden, waardoor je jezelf niet goed kan onderscheiden van al die anderen in je vak.
Dat je een prachtig (kunst)werk wilt maken: een bundel, een voorstelling, een expositie of een album. Dat je verdwaalt in dat proces en graag je ‘rationele hoofd even uitbesteedt’, zodat jij vol in je creatieproces kan.
Maar ook dat je niet helemaal doet waar je blij van wordt, en vooral doet waar je makkelijk geld mee verdient of verdiende. Dan is het tijd voor een doorstart.
Klinkt nog een beetje vaag Lau, kun je iets concreter zijn?
- Ik geef toffe sessies/verkoop toffe producten en heb tevreden klanten, maar wil nóg meer klanten bereiken, hoe doe ik dat?
- Marketing voelt als een moetje, nep en verkoperig, hoe kan ik het leuk en luchtig maken voor mij? Zodat ik zin krijg mijn verhaal te delen met de wereld?
- Ik heb GROOTSE ambities, help me om een plan de campagne te verzinnen en dat ook uit te voeren. Ik mis een stok achter de deur.
- Ik wil wel een opfrisser geven aan hoe ik mezelf profileer in mijn bedrijf, maar ik zoek een klankbord, iemand met wie ik dat samen kan doen, zodat ik kan checken: zit ik op de goede weg?
- Mijn werk en klanten zijn zo tof en bijzonder, maar als ik erover wil delen op social media kan ik het niet vangen. Ik mis de goede toon. Het voelt afgezaagd. Hoe breng ik mijn unieke en persoonlijke stijl erin? En een lekker scheutje creativiteit. Kun je me inspireren?
- Ik barst van de ideeën, maar het mist structuur en focus. Het blijven losse flodders. Ik zoek een solide basis en een stappenplan om mijn idee in de wereld te zetten.
- Ik heb een idee voor een concept, en heb er een heel sterk goed gevoel over, maar het mist nog handen en voeten. Kun je eens meedenken?
- Ik heb een boek geschreven / ik ben expert in iets belangrijks. En nu? Hoe kan ik nu mijn gedachtegoed op een speelse en eigen manier delen met mijn publiek, zodat ik ‘the (wo)man’ word van dit thema en iedereen me dolgraag wil hebben voor lezingen en workshops om het daarover te hebben?
Mijn meeste klanten hebben in elk geval hier last van:
- Ze werken superhard, maar missen een duidelijk plan of focus, waardoor ze voor hun gevoel ‘maar wat doen’ of steeds hetzelfde blinde kringetje lopen.
- Ze zijn supercreatief, maar vinden het lastig om echt iets goed af te maken en uit te voeren. Daardoor hebben ze niet zoveel succes met hun aanbod als dat zou kunnen.
- Ze vinden marketing maar een vies woord. Het is hen ook helemaal niet te doen om zelf in de picture staan. Het gaat om hun boodschap, hun visie en de grootse plannen die ze hebben voor onze aarde en alle bewoners, mens, plant en dier. Daardoor doen ze zichzelf te kort en is hun marketing niet zo sterk.
- Ze zijn wel ondernemer, maar eigenlijk zijn ze gewoon vakidioot, nerd of specialist en hebben ze toevallig een eigen bedrijf, omdat ze niet zo goed passen in het bestaande systeem.
Jammer genoeg missen ze nu wel een collega om met hun mee te kijken of hun ideeën te spiegelen, waardoor ze makkelijk verzanden in details.
Ik werk samen met...
Fotografen, ontwerpers, kunstenaars, schrijvers, tekenaars en andere bevlogen makers, ‘thought leaders’, tantrika’s, kinderboekliefhebbers, coaches, mensen die lichaamswerk doen, filosofen, verhalenvertellers, en milieuactivisten.
Of eigenlijk:
Ruimtemakers, verbinders, dappere voelers, creatievelingen, natuurvrienden, praktische idealisten, systeemomdraaiers, betekenisgevers, mogelijkmakers, multitalenten, lichtbrengers en fantasierijke volwassenen.
Ben jij dit? >> lees dan vooral verder
Meedromen en praktisch maken
En wat je wilt?
Best simpel.
Je wilt leuke klanten helpen en de wereld mooier maken.
Je wilt het gericht
Je wilt eenvoud
Je wilt het samen
En ook graag nog een beetje plezier in het proces. Want in die paradox leven we nu: de ernst is groot, maar als we onszelf te serieus nemen, gaan we sowieso ten onder aan een burn-out en verlammend fatalisme.
Dus, let's get it on!
Ik ben Laura
Net als jij ook een idealist in hart en nieren. Toen ik 7 jaar was maakte mijn opa Jur me ranger van het Wereld Natuur Fonds. Sindsdien voel ik me een bewuste bewoner van deze aarde. Ik voel me verantwoordelijk om niet alleen te nemen maar ook te geven. Ik heb zoveel mogelijkheden gekregen, die wil ik benutten.
Na een mooie loopbaan als trainer en voorlichter bij Rutgers (jeweetwel, van de seksuele voorlichting), in Nederland én ontwikkelingslanden, struikelde ik een burn-out in en startte ik voor mezelf.
Hoewel ik veel expertise in huis had, liep ik ook snel vast. Want: ik ben iemand die het goed doet in een team. Alleen waaierde ik alle kanten op met al mijn creatieve ideeën. Ik miste focus. Impact. En iemand om het mee samen te doen.
Dus ben ik nu voor jou, wat ik iedere creatieve en bewuste ondernemer gun: jouw cheerleader, spiegel en meedenker, zodat je ontspannen zichtbaar kan worden met jouw sociale, duurzame en krachtige aanbod. Waardoor al die mensen jou kunnen benutten.
Jouw businessbuddy en jouw stroomversneller.
De Stroomversneller. Wat gaan we doen?
Dat hangt helemaal af van jouw vraag. Wil je vooral een nieuw concept ontwikkelen? Of je bestaande aanbod beter in de markt zetten?
Er zijn vaak een aantal terugkerende elementen.
- We lichten je hele marketing en bedrijfsstrategie door: je aanbod, je klanten. Wat gaat je makkelijk af, waar is het stroperig? Weerspiegelt je aanbod voldoende van je ‘zone of genius’? Ik zie jouw potentie en kijk met onafhankelijke blik – dat helpt.
- We kijken naar jouw unieke waarde: waarin onderscheid jij je van De Anderen?
- Hoe kun je daar voorproefjes van geven en je klant bij de kladden grijpen? Met welke woorden en beelden, via welk kanaal? Kortom: welke marketingstrategie past het beste bij jou én raakt je klant in zijn hart?
- Doendoendoen: een groot deel van het traject gaat over het toepassen van onze ideeën en plannen. Want die tekentafel is een moeras van perfectionisme: daar gebeurt de magic niet. Die gebeurt in het experimenten aangaan in de buitenwereld en ervaren.
- Spiegeltje spiegeltje: de kans is groot dat je in dit proces wat blinde vlekken hebt. Je denkt misschien te klein. Te moeilijk. Of teveel in detail. Ik houd je een liefdevolle en directe spiegel voor, zodat je bedrijf en marketing licht en logisch voelen.
- En al die tijd ben ik je partner-in-crime. We hebben een aantal wat langere sessies. Maar je kunt tussendoor ook met me sparren via whatsapp. Of je deelt een tekst die ik feedback geef. Bijna alles kan.

Wat levert de stroomversneller op?
- Focus, helderheid en overzicht | Focus in je aanbod en in je marketingplan, zodat je precies weet wat je gaat communiceren, hoe en waar.
- Stok achter de deur | Je gaat deze periode met mij gericht implementeren, dus je ervaart precies wat voor je klopt en wat niet. Je zet van alles in beweging. Dat geeft resultaat.
- Inspiratie | Als je eenmaal focus hebt en jouw verhaallijnen hebt gekozen voor je marketing, zie je ze overal om je heen terugkomen. Je maakt bergen content. Je fantasie staat AAN. Jij ook trouwens.
- Zin en plezier | Je vind je eigen AAN-knop en komt moeiteloos in de ontwerp, vertel en deel-stand.
- Zelfvertrouwen | Je voelt dat je aanbod en verhaal klopt met je bedrijf en wat je wilt uitstralen. Dat geeft wortels én vleugels. Om bij te dragen aan de wereld.
- Opluchting en gemak | Hehe, je kunt helemaal jezelf zijn. Juist. Alles gaat makkelijker. En dan komt die stroomversnelling pas echt op gang.
En dat zorgt voor
Wat denk je zelf, als je zo lekker bezig bent?
Je krijgt een duidelijk gezicht. Een ‘naam’ die mensen gaan herkennen en doorvertellen. Je wordt ‘Mister of Missis van-jouw-niche’. A force to be reckoned with.
Daardoor weten precies de leukste klanten je te vinden. Mensen die je op waarde schatten en je graag willen betalen. Die enorm veel resultaat halen dankzij jou, omdat jullie zo goed bij elkaar passen.
Dat is die impact waar iedereen het over heeft.
Jij. Maakt. Verschil.
WAT een voldoening geeft dat!
Investering:
2.400,- eu ex BTW*
* Werk je in de culturele of creatieve sector, dan is het goed mogelijk dat je eenderde van het traject vergoed krijgt via Werktuig PPO. Kijk even op hun site of je daarvoor in aanmerking komt.
De taal van mijn klant

Wat je krijgt
10-12 weken mijn persoonlijke begeleiding
- 4 langere strategische sessies waarin we ingaan op jouw specifieke stroomversnellersvraag. Live of online.
- Toegang tot een 1:1 app-groep met mij, zodat ik kort op de bal met je kan meedenken, feedback geven en meevieren.
- Wekelijkse korte huddles- telefoongesprekjes van 15 minuten waarin we je voortgang kort bespreken en je weer vooruit kunt.
- Tussentijdse feedback op content/ teksten die je zelf gaat schrijven.
- Toegang tot een serie handige formats, audio’s, visualisaties, opdrachten en filmpjes om de basis van je marketing op orde te krijgen.
- Een pretpakket via de post 😀
Marketing is nu 'delen'
Daardoor heb ik zoveel vertrouwen in mijn talent en bedrijf gekregen, dat ik er wel over MOET delen. Dat voelt helemaal niet meer als marketing, dat is gewoon heel fijn om te doen.

Is dit voor mij? Ja, als je...
- Al een tijdje bezig bent en tevreden klanten hebt. Je weet wat ondernemen betekent. Je vindt het geen probleem om zichtbaar te zijn. De vraag is vooral: hoe ontwerp je jouw bedrijf zo dat het lekker loopt?
- Je bent betrokken, slim en fijngevoelig, maar ook voortvarend: je houdt van doen. Je wilt verschil maken. Geen gedraai. Hatseflats.
- Je hebt een goede mate van zelfreflectie, je neem eigenaarschap en je houdt van efficiënt. Je ziet mij vooral als je klankbord, niet als je heilige goeroe.
- Je houdt van directe feedback en zoekt juist die eerlijke spiegel.
- Je bent bereid ruimte te maken voor ons traject. Hangt natuurlijk er vanaf hoe snel je bent, maar zeker wel zo’n 2 uur/ week.
- Je bent bereid te experimenteren. Iets nieuws uit te proberen. Doen en daarna pas evalueren ipv urenlang uitdenken tot in de perfectie.
Dit traject is NIET zo geschikt voor...
- Ondernemers die net gestart zijn, nog nauwelijks een klantenkring hebben en nog niet goed weten waar ze goed in zijn.
- Ondernemers met 80% spanning om zichtbaar te zijn en maar 20% plezier. Je zin mag overheersen, anders gaat dit traject je teveel stress en podiumangst opleveren.
- De eeuwig zoekende mens, die nergens in zijn leven voelt ‘ja, dit klopt’ en waarbij het hele leven mistig en bewolkt voelt. Het is belangrijk dat jouw eigen kompas goed werkt.
Veelgestelde vragen
Nou, ik ken er een hoop, maar daar ligt bij mij niet de focus op.
Marketingtechnieken (funnels, weggevers, maar ook tools als social media en advertenties) hebben alleen nut als je weet welk verhaal je wilt vertellen over jouw bedrijf en jouw kwaliteiten.
Een marketingtechniek of tool is nuttig, maar geeft je alleen de vorm, niet de inhoud.
In dit traject ligt de focus juist op de inhoud: wat is jouw unieke profiel en jouw onderscheidende waarde. Met wie werk je het beste samen? En met welk aanbod?
Daardoor weet je waar je over kunt communiceren. Wat je boodschap is. dat is je blauwdruk voor je hele bedrijf. Voor je verdienmodel, je klantenkring én je marketing.
Jij gaat zelf je teksten maken. Als je een schrijver bent ga je ze schrijven, maar misschien ben je wel een prater en dan werken we naar een script voor een podcast of videoreeks bijvoorbeeld.
Het is belangrijk dat het in jouw eigen taal is, jij bent tenslotte ook ‘het product’ dat jouw klant koopt. Het is belangrijk dat dat congruent is. Dan houd je het ook vol.
Je kunt het maken van je content ook uitbesteden. Of via mijn netwerk gerichte schrijftraining volgen.
Zeker, je site is je visitekaartje en vertelt jouw kwaliteiten en aanbod. Door dit traject wordt het een stuk makkelijker om die in te vullen.
Hoe ik je daarbij help: Ik geef je terug welke waarde ik bij je zie en welke mogelijkheden ik voor je zie in de markt. Die woorden en zinnen kun je letterlijk gebruiken op je site.
Ook krijg je een format om je site eenvoudig en klantgericht in te richten. Dat geeft veel aanknopingspunten voor jou om je website te gaan schrijven.
Ik ben een mix van een coach en een adviseur. Ik vraag en spiegel, maar denk en brainstorm ook met je mee. En soms ben ik ook gewoon directief.
Mijn stijl kenmerkt zich door liefdevolle directheid. Ik zie jouw in je grootsheid en potentie en kan die grootse dromen die jij hebt goed helpen praktisch te maken.
Mijn creativiteit en speelse blik helpen daar goed bij. En ik ben een snelle denker. Ik hou ook van ondernemers die een zekere snelheid bezitten, zodat we die flow van de Stroomversneller kunnen pakken. Niet lullen maar poetsen.
Verder pas ik me makkelijk aan, aan wat jij nodig hebt.
Ik kan dit voor je zijn.
- Je zoekt een kritisch klankbord – om je plannen tegen het licht te houden en te kijken waar je blinde vlekken zitten.
- Een uitdager – om je veilige bekende maniertjes los te kietelen en je te stimuleren tot de grootsheid die je in je hebt.
- Een cheerleader – om te bevestigen als je op de goede weg zit, je een stok achter de deur te geven voor je focus. En om samen mee te vieren.
- Een marketingmedium en vertaler die jouw klant kan ‘channelen’, zodat jouw boodschap duidelijk overkomt.
- Een liefdevolle spiegel – voor de verhalen waarmee je jezelf tegenhoudt.
- En soms gewoon even iemand die je op een stoel zet en zegt: Zo, wat ben jij al goed bezig, even ademhalen nu.
Ik stel mezelf altijd 3 vragen als ik overweeg een investering te doen. Ik denk dat ze ook waardevol zijn voor jou:
1. Wat kost het?
2. Wat levert het op?
3. Wat kost het me als ik doorga zoals ik nu bezig ben?
Tja. Daar heb ik maar één antwoord op: als je het zelf had gekund, had je het dan niet al lang gedaan?
Ik kijk er ook op een andere manier naar. In mijn eigen bedrijf vind ik ‘zelluf doen’ eerlijk gezegd zonde van mijn tijd. Ik ga harder en makkelijker met hulp van iemand wiens unieke kwaliteit het JUIST is om MIJN blinde vlekken aan te vullen.
En daarmee kan ik sneller meer mensen helpen. DAT is waar het me om te doen is en dat vind ik ‘slim ondernemen’.
Dus waarom zou ik vertraging oplopen door alles persé zelf te moeten doen?
Zou dat voor jou ook zo kunnen werken?
Allereerst: eerlijk dat je dat kan zien van jezelf. Je hebt zichtbaarheid nodig met je bedrijf en als daar veel spanning zit, dan is dat een blokkade in je succes en je moeiteloosheid. Dan voelt ondernemen zwaar, alsof je tegen de stroom in zwemt.
Als je meer spanning ervaart dan zin en passie voor jouw bedrijf en missie, ben ik niet de beste coach voor jou. Soms is meer ervaring opdoen met ondernemen wat je gaat helpen om wat zakelijker te kijken naar je bedrijf en jouw rol daarin. Heb je dat al gedaan en blijft het maar een grote bron van spanning? Dan raad ik je aan een aantal meer therapeutische sessies te doen, waarin je gaat kijken naar de bron van die spanning. Dat kan ontzettend waardevol zijn.
Ik raad je Alies Dorgelo aan, die is persentatiecoach en kan je helpen jouw unieke stem te vinden.
Heb je af en toe wat kriebels maar is het wel te hanteren en ligt je belangrijkste vraag vooral bij ‘welke manier van zichtbaar worden past het beste bij mij?’ >> dan ben ik je vrouw
Wat nog meer Stroomversnellers zeggen
Ik zat eerst vast met mijn bedrijf. Ik voelde dat ik iets groots te geven had, maar was ook echt bang om volledig tevoorschijn te komen, met al mijn kracht en talent. Dat voelde zo bloot.
Laura heeft het makkelijk gemaakt. Stap voor stap kreeg ik tools en daagde ze me uit om in mijn grootsheid te stappen.
Nu ben ik on fire en deel ik niet alleen veel meer in mijn marketing, maar organiseer ik weer veel events en krijg ik goedbetaalde klanten. Ik neem mezelf serieus en de wereld mij nu ook!
Ik wens dat ondernemers bij mij hetzelfde gevoel hebben als ik bij jou ervaar. Een gevoel van energie, inspiratie, maar bovenal dat jij mij het zetje gaat geven dat mijn kwaliteiten ECHT de wereld in helpt.
Mijn focus en doelgroep zijn helder
Dankjewel voor je verhelderende vragen, je scherpte en dat je de uitdaging met me aanging. Vanuit een ‘corporate’ omgeving naar een authentiek zelfstandig ondernemer.
Mijn focus en doelgroep zijn helder. Waar ik voor sta en wie ik ben. Er vielen zelfs drie producten in mijn schoot.
Fijn ook jouw hulp bij het maken van duidelijke verhaallijnen die mijn diensten illustreren.

Toen ik bij Laura startte liep ik over van de ideeën en mogelijkheden. Geen gebrek aan inspiratie dus, maar wel gebrek aan focus.
Je kon bij mij voor van alles terecht, maar er zat geen lijn in. Daardoor was ik niet echt duidelijk herkenbaar in mijn marketing. En ondertussen werkte ik nog als bijbaan voor projecten die wel geld opleverden, maar die niet echt energie gaven.
Door het Lekker Echte Content Traject heb ik vooral dat gekregen: focus. Ik heb veel ‘nee’ leren zeggen en duidelijker gekozen voor mijn diepere stem. Minder in reactie op wat andere mensen mij zien doen, maar meer vanuit wat ik zelf wil.
Wat ik ook heb geleerd is te denken en schrijven vanuit wat mijn klant nodig heeft om voor mij te kiezen. Ik had eerst een soort vooroordeel van ‘salespagina’s’. Dat die zo verkoperig en opdringerig zijn. Niks voor mij.
Nu voel ik: het is eigenlijk gewoon ‘empathie’: snappen wat mijn klant nodig heeft, zodat ik hen beter kan helpen. Geen moetje dus, maar een belangrijk middel om contact te maken.
Een van de leukste onderdelen van het traject vond ik de ‘stokpaardjes’: bedenken wat mijn favoriete topics zijn waarover ik content kan maken. Dat helpt me ook om te focussen en om vanuit mijn eigen ‘aanknop’ te laten zien wat ik in huis heb. Heel natuurlijk en vloeiend.
Laura heeft me geholpen om steeds weer naar de essentie te kijken. Me op het rechte pad te houden.
Ja, ik sta nu echt ‘aan’. Ik ben zichtbaar en ik heb zin om met lekker veel klanten te gaan werken op mijn eigen ‘echte’ manier.”
Volle workshops en meer plezier in marketing
Hoewel ik best een gestructureerd mens ben, had mijn PR niet zo veel structuur. Ik had er ook nooit zo’n plezier in.
Laura heeft me geholpen om er meer lijn in te brengen en dat maakt dat ik het nu ook leuker vind om te doen.
Mijn nieuwsbrief ziet er anders uit en ik heb intussen ook een hele podcastserie online staan. Workshops komen gemakkelijk vol en als het even minder gaat, weet ik wat ik daaraan kan doen.
Laura is lekker scherp, creatief en energiek. Dat werkte heel goed voor mij. Een aanrader voor bewuste ondernemers.
Voordat ik bij Laura aanklopte, kwamen mijn klanten overal vandaan, er zat geen duidelijke lijn in. Ik hielp gewoon wie er op mijn pad kwam.
Ik had behoefte meer focus te vinden en mijn bedrijf te professionaliseren.
Laura weet heel goed een spiegel voor te houden. Waar ligt mijn kracht en bij welke klanten past dit het beste?
De doelgroep ‘Ondernemende types met een gevoelige’ kant had ik niet in mijn eentje kunnen vinden.
Wat ik ook waardeer is dat marketing volgens haar methode geen platte commercie oplevert maar authenticiteit.
Het voelt nu alsof ik met mijn bedrijf van een dobberend bestaan in een kano op zee, naar een schip met een duidelijke koers ben gegaan.
De prettige samenwerking met Laura heeft mij geholpen om me voorbij mijn eigen drempel van belemmerende overtuigingen te brengen in een nieuwe wereld van professioneel ondernemerschap.
Dit geeft rust en vertrouwen voor de toekomst.
Nog steeds aan het lezen? Dan heb je misschien nog een vraag. Voel je vrij me te mailen of bellen
Aanmelden intake
Ik meld me graag aan voor een intake voor de Stroomversneller:
Makkelijk in contact blijven?
Schrijf je dan in voor mijn mails vol tips, verhalen en ideeën voor makkelijke menselijke marketing.
Ik geef je gegevens nooit door aan derden. Afmelden gaat makkelijk. Meer weten? Lees mijn Privacy Verklaring.