Het is pasen en we kunnen kiezen uit honderden smaken eitjes. Net als in je eigen aanbod, waar je soms ook niet precies weet hoeveel je nou moet aanbieden om je klant tevreden te stellen.
Weten jullie nog die leuke ondernemer van mijn vorige blog met die lange prijslijst?
Ik heb net het traject met hem afgerond. Zomaar uit zichzelf vertelde hij me dit:
“Wat zo bijzonder is aan onze samenwerking, is dat ik voor het eerst een volgeboekte agenda heb. Nog voordat mijn website is aangepast!
Ik merk dat ik door de gesprekken met jou zoveel meer focus heb gekregen in met wie ik het liefste wil werken, welk aanbod ik het leukste vindt om te geven en hoe ik dat goed kan presenteren.
Dat straal ik uit en geeft me een duidelijk verhaal tijdens de intake: dit bied ik en dat kost dat. Dat zorgt ervoor dat ik nu bijna alleen maar ‘leuke passende’ klanten heb die ook nog eens bereid zijn om meer te betalen.
Dat is geweldig en geeft zoveel vertrouwen.”
Oh, dit is het beste chocolade-eitje van de dag voor mij. Nog beter dan die met gin en tonicvulling die ze nu blijkbaar bij de Hema verkopen.
Jij herkent zijn verhaal misschien ook wel.
Dat je eerst vanuit een soort krapte in je bedrijf zit. Dat je voelt: “Oh ik moet vanalles aanbieden, anders mis ik de boot. Voor allerlei soorten klanten met allerlei soorten vragen”.
En dat je eigenlijk niet durft te gaan kiezen en schrappen. Want dan raak je toch juist klanten kwijt?
Nou, hier het bewijs: als je kiest creëer je duidelijkheid. Voor jezelf én voor je klant.
Een duidelijk verhaal dat klopt bij wie jij in essentie bent en staat als een huis.
Daar zijn mensen bereid voor om te betalen. Voor dat ene lekkere gouden ei.
Voel je de opluchting? Gewoon door meer jezelf te zijn.
Mooie tweede paasdag iedereen!
Laura
Niets meer van me missen?
Schrijf je dan in voor mijn mails vol tips, verhalen en ideeën voor makkelijke menselijke marketing.
Ik geef je gegevens nooit door aan derden. Meer weten? Lees mijn Privacy Verklaring.