ContentmarketingZichtbaarheid

Ben je een gebruiksaanwijzing of heb je ballen?

Om meteen maar even met de deur in huis te vallen: Vandaag zag ik een review van een vibrator op Instagram. Van een account dat ik sinds kort volg, een dame die als doel heeft vrouwen meer ‘pleasure’ te laten ervaren.

Nou ben ik toevallig vrouw en houd ik ook wel van pleasure.

Dus ik klikte op de review.

Wat ik daar las gaf me nou niet bepaald een …eh… erectie.

Ze beschreef nogal afstandelijk over de kleur, de vorm en ‘dat hij er goed bij kon’.

Prima informatie, maar eigenlijk niet veel meer dan ik ook zou verwachten in de bijgeleverde gebruiksaanwijzing.

Wat deze review miste was ballen. Persoonlijkheid.

En, misschien nog wel het belangrijkste: een voorproefje van wat zij haar klanten wil geven. Pleasure.

Als je dat doet, weten klanten direct wat voor vlees ze in de kuip hebben. Daarmee val je op tussen anderen in jouw vakgebied en krijg je jouw unieke ‘plakfactor’. Je blijft in hun hoofd hangen.

En beter nog: ze gaan jouw associëren met jouw vakgebied, waardoor mensen weten dat ze bij jou terecht kunnen.

Ze gaan je zelfs aan anderen doorvertellen: “Oh heb je daar een vraag over? Dan moet je echt even kijken bij Laura. Die kan je verder helpen.”

Dat vraagt wel moed. Uit de kast komen. Kleur bekennen.
Maar dat wil je ook, want grijze muizen trekken geen klanten aan.

 

En met jouw kleur trek je precies de klanten aan die met jouw willen werken.

Bij wie je helemaal jezelf kan zijn. Die houden van jouw smaak en stijl.

Wil jij dat ook? Stel jezelf dan deze vragen:

  • Wat wil jij uitstralen met jouw dienst of product?
  • Wat wil jij teweegbrengen bij jouw klanten?
  • Hoe kan je dat al doen in je marketing? Welk voorproefje daarvan kan je geven?


In het geval van deze dame heb ik haar geadviseerd om haar persoonlijke ervaring met deze vibrator in geuren en kleuren te delen. Alsof ze de liefde bedreef met het apparaat, zodat de review al een genot is om te lezen. Je er zin van krijgt.

Wat wil jij uitstralen naar jouw klanten? En welk idee heb je om dat te doen in jouw content?

Laat het me weten, ook als je daar een vraag over hebt. Ik denk graag met je mee.

mooie dag, Laura

P.S. Wil je direct goede content maken voor jouw bedrijf? Deze en andere vragen behandelen we in de Lekker Echte Content Duik.

Wil je meer van dit?

Schrijf je dan in voor de Frisse Blik. Mijn wekelijkse mail vol tips, verhalen en ideeën voor natuurlijke marketing.

Ik geef je gegevens nooit door aan derden. Meer weten? Lees mijn Privacy Verklaring.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *