De Content-kapstok- zomereditie
Maak snel pakkende posts om je retraite, festival of ander event vol te krijgen
Wat is er aan de hand?
- Je geeft komende maanden een retraite, festival of ander event, maar die raakt maar niet vol.
- Je wilt graag pakkende posts maken voor je socials of nieuwsbrief, schrijven kan je wel. Het punt is dat je niet weet WAT je moet schrijven. Je gaat zitten en er komt niks. Of alleen maar open deuren.
- Die onverkochte tickets geven je stress en frustratie. Want: hallo! jouw event is prachtig! Dat mag vol! (en ja, voor je eigen portemonnee is dat ook fijn)
- Misschien gaat het ook wel knagen aan je zelfvertrouwen. Heb ik dan wel echt iets te bieden als ik er niks zinnigs over kan zeggen?
Peeeuw, paniek! (of in elk geval gedoe)
Wat je wilt...
- Makkelijk content uit je mouw schudden waar de juiste mensen van aan gaan
- Een concreet en haalbaar marketingplan dat je in een paar weken kunt uitvoeren, waardoor je weer rust en overzicht hebt.
- Inspiratie voor toffe (social media) posts die de sfeer en het gevoel van jouw event overbrengen en waar jou klant dolenthousiast van naar de kaartverkoop rent. Of klikt.
- Je wilt vooral rust. Vertrouwen. Overzicht. Dat het voor elkaar is. Dat gevoel van iemand die precies weet waar hij zijn tijd en energie in moet steken om te zorgen dat dit evenement zo succesvol wordt als mogelijk is.
Een bak inspiratie en goeie zin
Maar hij doet ook iets dat missschien nog wel waardevoller is, namelijk een enorme bak inspiratie en goeie zin in me wakker maken. Zelfs als ik al helemaal wist wie mijn ideale klant is, nu VOEL ik het echt en kan ik nog beter vanuit HUN behoeften en verlangens nieuwe dingen maken.
En ik merk 't meteen, want het schrijven zelf gaat een stuk makkelijker én mensen reageren nu al meer op m'n eerste post. Echt een goed idee, die contentkapstok!

Welkom bij De Contentkapstok-zomereditie
I’ve got you.
Ik ben Laura en groot fan van mooie feestjes, samenkomsten en retraites.
Het valt me alleen op dat veel mensen deze zomer hun events niet makkelijk volkrijgen. Superzonde.
Het probleem? Het is niet zo dat je niks zinnigs te zeggen hebt – het punt is dat je geen framework hebt en dus gaat zwemmen. Naar adem happend.
Wat jij nodig hebt is dus een simpel plan de campagne vol inspiratie. Het is namelijk geen rocket science, maar je moet wel even doorhebben hoe het werkt.
Daarom heb ik een korte variant gemaakt van mijn aanbod ‘de Contentkapstok’. Simpel en to the point. Want je hebt wel wat beters te doen zo vlak voor je event.
Hoi, ik ben Laura
Ik hou van feestjes, retraites en andere mooie samenkomsten.
Samen komen om het leven te vieren. Elkaar recht in de ogen te kijken. Te dansen op muziek. Je te ontwikkelen en te verbinden.
Het overbrengen van jouw verhaal is daarbij essentieel. Zonder verhaal, zonder content, ziet en hoort niemand je. En dat is zonde, want je hebt zo iets tofs in handen.
Dus blijf niet alleen ploeteren.
Let’s do this. Samen.
Dit gaan we doen
- De kapstoksessie: In deze brainstormsessie kijk ik met je mee om precies scherp te krijgen wat de interessante, bijzondere en belangrijke onderdelen zijn van jouw event. Die dingen die jouw bezoekers moeten horen om gillend van enthousiasme naar de kaartverkoop te rennen.
- Na de sessie weet je precies welke social media posts je in de aanloop van je event nog moet publiceren en wanneer.
- Om je bij het schrijven te helpen krijg je ook nog een template zodat het schrijven een invuloefening voor je wordt.
- Een feedback call van 30 minuten, waarin je feedback krijgt over de posts die je in de tussentijd hebt gemaakt en andere vragen die opkomen (tot 2 weken na de kapstoksessie in te plannen),
De taal van mijn klant

Dit levert het op
- Je weet je kernboodschap en de waarde van jouw event in woorden. Simpel en echt.
- Dat kan je vervolgens duidelijk overbrengen via je content. Die krijgt bovendien samenhang en logica. Ook voor je publiek. Je blijft makkelijker ‘plakken’.
- Je hebt een kapstok vol inspirerende haakjes voor posts die je kunt maken om jouw ideale publiek te interesseren zich aan te melden voor je event. Daardoor schrijf je jouw posts een stuk makkelijker: ze hebben een pakkend thema, een goede flow en een duidelijke ‘call to action’.
- Een stok achter de deur, namelijk ‘moi’. Dat geeft focus.
- De content die je maakt is origineel en relevant. Je krijgt er zelf zin van.
- Dat geeft rust en overzicht. En vertrouwen.
Kortom: focus, inspiratie en praktische tools – zodat de kans veel groter is dat je event kan doorgaan en je kunt genieten van al het moois dat jij te geven hebt.
PLUS: met deze tool kun je ook je marketing voor events in de toekomt een stuk makkelijker doen.
Let's do this!
Aanmelden? Stuur me een mailtje naar laura@datkanmakkelijk.nl of bel naar 06-14 83 86 11. Voel je ook welkom met vragen.
Makkelijk in contact blijven?
Schrijf je dan in voor mijn mails vol tips, verhalen en ideeën voor makkelijke menselijke marketing.
Ik geef je gegevens nooit door aan derden. Afmelden gaat makkelijk. Meer weten? Lees mijn Privacy Verklaring.