Zie hier de geboorte van een nieuwe serie: De Lekker Bezig – Bokaal.
Ik wil regelmatig of af en toe – net hoe mijn pet ernaar staat – een andere ondernemer eens even lekker in het zonnetje zetten met een poepertje vol met veren (hmm, interessant plaatje).
Soms een eigen klant, soms iemand die ik zelf niet eens persoonlijk ken.
Waarom?
Nou allereerst omdat ik heel blij word van ondernemers die hele toffe dingen doen.
En helemaal als hun marketing dat op een fantastische manier weergeeft.
Is voor jou denk ik ook inspirerend.
En who knows, wie weet wil je zelf ook wel gebruik maken van de talenten van die persoon.
Vandaag: de Foutenfabriek. Met Frank in de hoofdrol.
Hij leert organisaties om te leren van hun fouten.

Waarom word ik hier zo blij van?
- Organisaties laten leren van hun fouten. Halleluja, wat een briljant concept. Duidelijk, afgebakend. En volgens mij precies wat veel bedrijven nodig hebben, daar zit hun goud.
- De teksten op zijn site zijn glashelder. Menselijk. Krachtig. En met humor.
‘Foutje, bedankt’, dat is toch geniaal?
Of ‘de Faalbokaal’ (ja, ik geef toe, heb mijn bokaal gepikt van die van hem – oh nee – ‘geïnspireerd’. Dank Frank).
Zijn naam ‘De foutenfabriek’ is natuurlijk ook al heel sterk. Normaal stoppen we al die fouten onder het tapijt. Hij zoekt ze juist op. Aan de lopende band als het ware (pun intended).
Geen vaagtaal dus.
- Hij is niet lief. Hij durft te zeggen wat hij vindt, ook al zal niet iedereen dat willen horen. Dat is moedig. Dat onderscheidt. Daardoor onthoud je hem.
- De foto’s zijn lekker illustratief. Ik heb een schurfthekel aan algemene koffietentjesfoto’s. Die zeggen dus lekker net niks. Ja, misschien dat iemand van koffie houdt. Maar dat is nou ook niet echt een USP. Maar hier zie je Frank uitgestrekt in een taart op de grond liggen. Hoppa.
- Ik heb het gevoel dat ik Frank echt leer kennen door de teksten en foto’s. Hij is zijn bedrijf en dat heeft kleur en ballen. Dat schept vertrouwen. Daardoor wil ik contact opnemen.

Check vooral zelf even zijn website: foutenfabriek.org
Wat kan jij hiermee?
Nou, vanalles.
Ten eerste: durf jij kleur te bekennen in je bedrijf? En het achterste van je tong te laten zien?
Ten tweede: welke taal gebruik je? Ben je vaag of duidelijk?
En tot slot: word je blij van de marketing die je nu hebt? Raakt het de kern van wat je wilt uitstralen? Wilt betekenen voor je klant?
Nee?
Zonde! Laat me je daarbij helpen. Jij ziet het waarschijnlijk zelf niet meer, want je ‘bent’ het geworden. Een blinde vlek.
Je kunt kiezen uit 3 manieren:
- Een profiel om te zoenen – waarin je ontdekt wat jouw unieke waarde is voor je klant – de basis van alles in je bedrijf.
- De Lekker Echte Content Duik – voor als je meer wilt. Mijn basiscursus marketing waarin je ontdekt wat jouw unieke waarde is, maar ook hoe je die over het voetlicht kan brengen. Op jouw manier.
- Gesprek van je Leven – een persoonlijk en diepgaand gesprek waarin jouw publiek jou echt kan leren kennen en zo vertrouwen krijgt in jouw aanbod. Misschien wel de start van je podcast.
Bel of mail me eens.
Ik laat je graag vliegen, zodat jij de volgende Lekker Bezig Bokaal kunt winnen.
Check mijn aanbod of stuur me een mail als je nu meteen voelt: Ja! Ja! Ja!
Enneh: je kunt ook een ondernemer voordragen voor de Lekker Bezig Bokaal. Stuur dan ook gewoon even een mail en laat weten waarom jouw ‘aanknop’ wordt ingedrukt.
Dag mooi mens, Laura
Niets meer van me missen?
Schrijf je dan in voor de Frisse Blik. Mijn wekelijkse mail vol tips, verhalen en ideeën voor natuurlijke marketing.
Ik geef je gegevens nooit door aan derden. Meer weten? Lees mijn Privacy Verklaring.