De Lekker Echte Content Sprint

Bouw aan je eigen verhaal en maak jezelf op een ontspannen manier zichtbaar in je bedrijf

Herken je dit?

  • Je hebt een prachtig bedrijf, maar het voelt een beetje krapjes en futloos
  • Je hart klopt nog wel voor je vak, maar je weet niet goed hoe je je klant als een blok voor je kan laten vallen. Terwijl je zo iets moois te geven hebt! Dat kost je klanten.
  • Je probeert vanalles in je marketing, maar het kost je veel tijd en en voelt als een schot hagel. Of misschien ben je ook wel even stilgevallen. Mopperend op al die social mediakanalen waarop al die mooie mensen zo gelukkig zitten te wezen.
  • Daardoor val je misschien terug in je oude patronen, de dingen die je wel kan, maar waar je niet zoveel plezier uit haalt. Klanten waar het stroef mee gaat.
  • Of ben je de eindjes aan elkaar aan het knopen met de weinige leuke klanten die nog wel op je pad komen.

 

Hoe zou het zijn als…

  • Je je eigen AAN-KNOP weet te vinden, waardoor je moeiteloos in de vertelstand komt?
  • Je precies weet met wie je het liefste wil samenwerken, en dat die klanten precies op JOU zitten te wachten. Je kan precies jezelf zijn, zonder je in rare bochten te wringen. En je krijgt veel meer van die leuke klanten!
  • Wat je te vertellen hebt precies past bij wat jij zo goed kan en zo goed weet. Jouw unieke talent en ervaring. Compromisloos. Echt.
  • Je ontdekt welke manier van vertellen het beste bij jou past. Zodat je niet met je kop in beeld hoeft, als je liever gewoon met je zwoele stem te horen bent. Of moeilijke blogs moet schrijven als je liever wil kletsen. Het mag makkelijk. Vanzelf.
  • Als marketing bedrijven eigenlijk een beetje voelt als de liefde bedrijven. Gewoon omdat je er zin in hebt, het lekker is om te doen, en je weet dat je de ander er ook nog eens mee pleziert.
 

Oh ja, en je hebt ook geen zin in een eindeloos traject. Je wilt een beetje gas erop, wat korter maar ook intensiever samenwerken. Met iemand IN je team, en niet zo’n stuurlid dat op de wal een beetje vaag staat te roepen waar je heen moet, 

 

Nou, bof jij even.
Dat kan namelijk gewoon. In de Lekker Echte Content Sprint.

We gaan een aantal weken intensief samenwerken, waarbij ik in je team zit en je inspireer, coach en uitdaag om jouw lekker echte content in beeld te brengen, waarmee je marketing makkelijk wordt.

 

Wat gaan we doen?

  • We zoeken naar jouw ‘AAN’ – knop, jouw preekstoel waarmee je moeiteloos in de verstelstand komt.
  • We brengen je lievelingsklant in beeld, waardoor marketing niets anders wordt dan liefdesbrieven versturen. Leuk, moeiteloos en stiekem ook lekker.
  • We bepalen jouw beste verhaalmedium – schrijven, praten of verbeelden – zodat je weet of jij meer van de blogs, vlogs, podcasts of tekeningen bent.
  • We ontwerpen verhaallijnen, zodat je altijd aanknopingspunten hebt om je boodschap te vertellen
  • En we kijken of je aanbod hier goed op aansluit en of je website dit een beetje helder overbrengt.

 

Dit levert het op:

Focus | Focus in je aanbod, in je lievelingsklant en in je marketing

Verhaal | Een duidelijk verhaal waarin jij herkenbaar bent en aan te raken door je klant. Jouw kennis en expertise komt tot leven. Heeft overtuigingskracht.

Fantasie | Als je eenmaal focus hebt en jouw verhaallijnen hebt gekozen, zie je ze overal om je heen terugkomen. Je maakt bergen content. Je fantasie staat AAN. Jij ook trouwens.

Kriebels | Het is alsof je verliefd bent op je vak en je klanten en hen continue liefdesbrieven schrijft. Moeiteloos.

Het klopt | Omdat je precies samenvalt met wat je het liefste en beste kan, wortel je meters diep. Dat levert de wonderlijke combinatie op van ontspanning  en vertrouwen tegelijk. Een last valt van je af en de ruis valt weg.

 

En dat zorgt weer voor:

  • Meer ontspanning &  zelfvertrouwen
  • Meer zichtbaarheid
  • Meer klanten die je kunnen vinden
  • Meer omzet met het werk dat je het allerliefste doet
  • En dus ook meer blije mensen die je hebt kunnen helpen. Jouw bijdrage in volle glorie in de wereld gezet. Dat geeft superveel voldoening en kracht.

Praktisch:

  • 5 strategische sessies van zo’n 1-1,5 uur verdeeld over 5-6 weken, live in Utrecht of via skype
  • Korte tussentijdse redactie van de content/ teksten die je zelf gaat schrijven
  • Formats voor aantal basisteksten voor je marketing die je steeds opnieuw kunt toepassen
  • Trots en vier- app om lekker AAN te blijven
  • Nog meer leuke verrassingen die ik tijdens het traject speciaal voor jou ontwikkel (bijv een superman visualisatie of een doe niet zo ingewikkeld-meditatie)

 

Investering:

1599 euro, ex BTW

Voor wie is deze Sprint bedoeld?

  • Voor ondernemers die al behoorlijk wat ervaring hebben, maar niet meer blij zijn met hun verhaal en marketing.

  • Als je superveel commitment hebt voor je bedrijf en het halen van jouw grote missie, maar alleen nog niet goed weet hoe je die kan bereiken

  • Als je bereid bent een intensief (6 u/week) en ook moedig proces aan te gaan met jezelf: de makkelijke marketingmethode is namelijk niet voor mietjes. Als je écht authentiek wil zijn, moet je verhaal precies kloppen, en dat betekent dus met de billen bloot.

    Maar boy, wat een genot en opluchting levert het op als je mag ophouden te faken. De wereld wil jou, niet je Instagramsmile.

Wat klanten over mij zeggen

I’m on fire

Ik zat eerst vast met mijn bedrijf. Ik voelde dat ik iets groot te geven had, maar was ook echt bang om volledig tevoorschijn te komen, met al mijn kracht en talent. Dat voelde zo bloot.

Laura heeft het makkelijk gemaakt. Stap voor stap kreeg ik tools en daagde ze me uit om in mijn grootsheid te stappen. Nu ben ik on fire en deel ik niet alleen veel meer in mijn marketing, maar organiseer ik weer veel events en krijg ik goedbetaalde klanten. Ik neem mezelf serieus en de wereld mij nu ook!

Ontdekken en spiegelen

"Laura weet heel erg goed het evenwicht te bepalen in het je zelf te laten ontdekken van je kwaliteiten (en je gevoel) en het laten zien van je blinde vlekken. Van anderen horen waar je goed in bent is altijd fijn en Laura doet dat op een eerlijke en fijne manier. "

Snel uittesten, snel resultaat

Met Laura heb ik een sprint gedaan om sneller nieuwe producten te leren ontwikkelen en te verkopen.

Ik ben namelijk een online academy aan het starten om wereldverbeterende ondernemers te helpen met praktische cursussen om hun WordPress-website te professionaliseren. Daarvoor wil ik in vrij korte tijd een hoop content ontwikkelen. Dat kost me nu veel teveel tijd, waardoor ik er niet aan toe kom. En mijn bedrijf niet kan groeien.

We hebben gewerkt volgens de designsprint. Daarbij ontwikkel je een prototype en toetst die snel bij je klant, voordat het helemaal perfect en af is.

Dat heeft me veel geleerd.

Ten eerste dat ik minder perfectionistisch hoef te zijn als ik een nieuw product ontwikkel. Het gaat er vooral om dat ik mijn waarde snel ga delen en toetsen met mijn doelgroep (in mijn geval een workshop ‘Boost je vindbaarheid in Google’). Later komt die blinkende salespagina wel.

En Laura heeft me steeds uitgedaagd om mijn belemmerende overtuigingen en aannames aan te kijken: Hoezo moet het perfect? Hoezo kies je voor dit thema van je nieuwe product – zit je klant daar wel op te wachten?

Beide zorgen ervoor dat ik veel efficiënter kan werken én sneller inkomsten kan genereren.

Ik heb net mijn eerste workshop gegeven om de inhoud van mijn eerste product te testen - die workshop. En iedereen was super enthousiast!

Ik ben heel trots op mezelf en blij met onze samenwerking. We gaan nu door met het vervolg – Sprint 2 - om de inhoud van mijn workshop om te zetten in een online versie.

Zin in!

Veelgestelde vragen

Dat zijn een aantal dingen:

1. Tijd: Na iedere afspraak met mij is het belangrijk dat je minimaal een halve dag vrij plant, direct erna.  Je hebt dan momentum en kunt direct de opdrachten die ik je geef uitvoeren. Maak dus ongeveer 6 uur per week vrij.

2. Moed en commitment: marketing is niet voor mietjes. Je gaat waarschijnlijk jezelf tegenkomen: al je tegenstemmetjes waarom je jezelf je jouw mooie dienst nog niet zichtbaar hebt gemaakt. Dat is okay. En het is belangrijk dat je bereid bent eerlijk te kijken en jezelf uit te dagen. Het gaat namelijk niet om jou, maar ‘via jouw’. Je hebt iets belangrijks in de wereld te zetten. Zet jezelf er niet tussen. 

3. Zin om de boer op te gaan: Daarnaast ga je ook regelmatig je content uittesten bij je ideale klant. Het is dus belangrijk dat je bereid bent jezelf in de wereld te zetten met jouw mooie dienst. Je coaching, je fotografie, je ontwerpen of je massages. 

4. Initiatief en leiderschap: Ik zit bij jou in je team, maar ik ben niet je juf. Om het meeste uit het traject te halen is het belangrijk dat je mij op eigen initiatief gebruikt om jou te helpen. Ik geef je aanwijzingen en opdrachten, maar jij bent degene die ze gaat uitvoeren. Gebruik me dus optimaal.

Nee, dat denk ik niet.

Een sprint wil zeggen dat we vaart maken en in vrij korte tijd je verhaal bouwen. Voordeel daarvan is dat je momentum houdt en je ‘aanknop’ aan blijft staan. Daardoor blijf je geinspireerd en rollen de teksten makkelijker uit je pen.

Als we het tempo eruit zouden halen, moet je iedere keer weer opstarten en op stoom komen. Dan gaat het voelen als huiswerk en dat is jammer. 

Dit traject is er juist voor bedoeld om je te laten ervaren hoe makkelijk jij kan leren delen over je favoriete onderwerp aan je favoriete klant. Zo makkelijk dat het niet eens meer als marketing voelt.

Een sprint trekken is daarvoor een hele handige methode.

Jij gaat zelf je teksten maken. Als je een schrijver bent ga je ze schrijven, maar misschien ben je wel een prater en dan werken we naar een script voor een podcast of videoreeks bijvoorbeeld. 

Het is belangrijk dat het in jouw eigen taal is, jij bent tenslotte ook ‘het product’ dat jouw klant koopt. Is dan belangrijk dat dat congrient is. 

Het kan wel zijn dat ik voor bepaalde stukjes van je website een aanzet doe die je dan kan gebruiken.

Waarom? Omdat ik met net iets meer afstand kan kijken naar jouw superkwaliteiten. Dat maakt het voor mij vaak makkelijker om die te verwoorden. 

Nee, wij werken alleen aan jouw verhaal – de inhoud van je marketing dus. Ik kan je wel helpen met het ontwerp en de indeling van je site – zodat die er logisch uitziet. 

Daarnaast heb ik een groeiend netwerk van schrijvers, fotografen, ontwerpers en webbouwers om me heen. Dat scheelt jou veel zoekwerk. We kunnen dan samen kijken welke het beste bij jouw stijl past.

Dat hangt er helemaal vanaf wat jij wil en nodig hebt. Dat kan een website zijn, maar ook een methode die je wilt ontwikkelen, een workshop of een contentkalender zodat je altijd goede ideeën hebt om over te bloggen. 

Niets meer van me missen?

Schrijf je dan in voor mijn mails vol tips, verhalen en ideeën voor makkelijke menselijke marketing. ​

Ik geef je gegevens nooit door aan derden. Meer weten? Lees mijn Privacy Verklaring.