Weet je nog? Die bron die ooit in je ontsprong. Jouw idee voor dat revolutionaire concept, dat echt iets toevoegt aan deze wereld.
Dat de wereld schoner maakt. Duurzamer. Liever.
De rivier die het nu geworden is.
De bedding die hij heeft gevormd.
De afstand van jouw bron naar de zee.
Jouw baby.
Eerlijk? Soms zie je door de bomen jouw bos niet meer. Of je rivier dus.
Word je overspoeld door alle mogelijkheden die je ziet. Gecombineerd met die grote duurzame urgentie die je in je nek voelt hijgen. Klimaatverandering. Humanitaire crisis na crisis.
Het operationele monster dat het altijd drukdruk heeft en achter de feiten aanloopt.
Het is nooit genoeg.
En nog een tandje eerlijker: vanuit deze plek ga je nooit het verschil maken. Blijf je altijd achter je eigen schaduw aanrennen. Overuren maken. Gaten dichten. Blijft jouw bedrijf een kleine speler.
Een waterballon die continu op knappen staat, omdat jouw grootse ambitie helemaal niet past bij hoe jij je bedrijf nu hebt ingericht. Bij het verhaal dat jij jezelf en je publiek vertelt.
Ja, lees dat nog maar eens een keer.
Jouw ambitie is te groot voor je huidige bedrijf. Of andersom, om werkelijk groots te gaan doen, zal je een ander plan de campagne moeten maken. En een ander verhaal gaan vertellen.
Als een arend boven je eigen grondgebied cirkelen en moeten overzien hoe het erbij ligt. Waar die rivier nu stroomt. Welke stenen de stroom blokkeren. Waar je teveel gehecht bent aan het oude, om door te groeien naar een volgend niveau.
Niemand kan dat alleen.
Hoe briljant je visie ook is.
Wat voor vliegende start je ook had in je ondernemerschap.
Grootse leiders huren strategen in.
Ik kan dat voor jou zijn.
Scherp, maar ook betrokken.
Met oog voor jouw visie, jouw baby, maar ook pragmatisch.
Met als centrale vraag: hoe kun je jouw bedrijf en marketing zo inrichten, dat jij je missie kan verwezenlijken. Simpel, krachtig en echt.
Het is er tijd voor, toch?
Laat me weten als je de roep voelt, dan kijk ik graag met je mee wat ik voor jou en jouw bedrijf kan betekenen. Of kijk op mijn site bij ‘De Stroomversneller’.
mooi weekend, Laura
**
fotocredits: Vivek Kumar
__
Dat Kan Makkelijk is het marketingadviesbureau van Laura van Lee. Ik help duurzame doeners en makers om hun eigen stem te vinden in hun marketing, zodat ze hun eigen leukste publiek kunnen vinden en daarmee hun mooie duurzame missie kunnen halen. Simpel en echt.
Deze blog makkelijk in je inbox?
Schrijf je dan in voor de Frisse Blik. Mijn mail vol tips, verhalen en ideeën voor natuurlijke marketing.
Ik geef je gegevens nooit door aan derden. Meer weten? Lees mijn Privacy Verklaring.