Profiel om te zoenen

Vind de woorden voor jouw unieke waarde, zodat jouw klant direct voelt: “Met jou wil ik in zee gaan.”

Ben jij dit?

  • Je hebt een enorme liefde voor je vak en voor je klanten, maar je bedrijf loopt nog niet vanzelf
  • Je voelt duidelijk dat je kwaliteit levert, dat je iets unieks te geven hebt. Je klanten zijn ook tevreden, maar je kunt niet goed onder woorden brengen wat jou nou zo bijzonder maakt ten opzichte van al die anderen in je vakgebied. 
  • Dat zit je dwars, want je voelt ook dat je veel meer zou kunnen bereiken. Meer van betekenis zou kunnen zijn voor deze wereld. Echt, dat zit diep.
  • Je schaamt je een beetje voor je website. Die voelt achterhaald en ietwat amateuristisch. Of gewoon niet kloppend. Je hebt er al uren geploeter inzitten, maar je komt geen steek verder. Gek eigenlijk, je site matcht ook niet met je grootse ambitie.
  • Misschien heb je ook al veel tijd en geld geïnvesteerd in marketing: webinars, cursussen, een coach. Maar dezelfde vraag blijft steeds opkomen: wat maakt mij nou uniek? En wie zit daar op te wachten?
  • Soms slaat de twijfel toe. Zit je wel op het goede pad? Anders zou je toch makkelijk de woorden kunnen vinden in je marketing?
  • Ook komen er nog regelmatig klanten op je pad die niet precies bij je passen. Maarja, er moet toch brood op de plank komen. En omdat je niet precies de vinger op ‘jouw specialiteit’ kan leggen, laat je iedereen die wil maar toe.

Je wilt weinig gedoe met marketing, zodat je jouw waardevolle tijd kunt besteden aan je klanten.

Hoe zou het zijn als...

  • Je precies weet ‘waar je van bent’ en hoe jij je onderscheidt van al die anderen. Fris, fruitig, to the point. Waardoor je een diepe rust ervaart. Dat het klopt.
  • De opdrachten die je doet precies aansluiten op wat je het liefste doet en beste kan, zodat je zoveel voldoening ervaart in je werk en je bruist van de energie. Voelt: ja, daarvoor ben ik hier. Halleluja! 
  • Je moeiteloze samenwerkingen hebt met je klanten, zodat je er naar uitkijkt om met hen samen te werken. Je vlinders voelt.
  • Je website en Linkedinprofiel een visitekaartje zijn, waar je trots op bent en dat je graag wilt verspreiden. Hello world, this is me!

Ik kan je helpen.
Samen maken we een profiel om te zoenen.

Jouw unieke profiel is voor jezelf vaak lastiger te ontdekken en verwoorden, omdat je als het ware ‘immuun’ bent geworden voor je eigen bijzondere kanten. Die vind jijzelf ondertussen vanzelfsprekend.

Ik niet. Ik kan met frisse ogen naar je kijken en luisteren. Ik doorzie snel wat jou bijzonder maakt en welk effect jij hebt op je klanten. 

Waar jij toe in staat bent en hoe je dat kan vertalen naar een aanbod dat past en bruist en waar klanten als een blok voor vallen.

Enneh, jij hebt wel wat beters te doen met je tijd, dus dit doen we kort en bondig.

Ik weet nu wat ik waard ben - dat verandert alles

Zichtbaarheid is het al-ler-belangrijkste om je bedrijf vooruit te helpen. Dat klanten jouw 'meerwaarde' zien en snappen is daarbij essentieel. Pas vanaf het moment dat ik doorhad wat die waarde is, geloofde ik er echt in en werd marketing een stuk makkelijker.
Video afspelen

Dit levert het op:

  • Houvast en focus | Je weet precies waar jij uniek in bent, zodat je je kunt onderscheiden van andere vakgenoten.
  • Een goed verhaal | hiermee vind je de woorden voor je marketing. je website en gesprekken met opdrachtgevers of klanten. 
  • Vertrouwen | Het is geen vraag meer: moet ik dit wel doen? Nee, dit ‘heb’je te doen. Dat voelt zo lekker.
  • Ontspanning EN overtuigingskracht | Dat levert een bijzondere mix op van ‘precies op je plek vallen’ die zowel ontspannen als krachtig voelt.
 

Maar dat niet alleen. Dit is ook heel goed mogelijk:

  • Lievelingsklant | Je hebt duidelijk in beeld met wie je het liefste samenwerkt, zodat je jouw marketing veel specifieker kan focussen en niet meer ‘iedereen die iets wil met ….’ probeert te interesseren.
  • Je leukste opdrachten | Je kunt je focussen op opdrachten die je werkelijk leuk vindt en waar je goed in bent, in plaats van alle kruimeltjes maar mee te pikken om je hoofd boven water te houden. Dat geeft energie en zelfvertrouwen.
  • Meer omzet | Daardoor ben je geen grijze muis meer, vallen precies de goede klanten voor je. Dat betaalt zich uit.

Marketing start met je waarde voelen én
onder woorden kunnen brengen.
Dat scheelt je enorm veel tijd en moeite.

Investering:

697,- eu ex BTW

Wat je krijgt:

  • Vooronderzoek website en social media| Ik check van tevoren jouw marketing, zodat ik direct zie waar je nog goud laat liggen.
  • Focusvragenlijst | Van tevoren krijg je een vragenlijst, zodat je je goed kunt voorbereiden. Je staat stil bij waar jij van ‘aan’ gaat, met wie je het liefst werkt, wat jouw ‘zone of genius is. Vragen waar je zelf vaak niet de tijd voor neemt. 
  • ‘Diamant – interview’ | Hier komt alles samen. Ik stel je vragen over jouw unieke kwaliteiten, ervaar wat jouw unieke waarde is en geef je terug wat ik zie.  Ook zoomen we in op jouw lievelingsklant, die klant waar jij magie mee beleeft en je van grote betekenis voor bent. Een impactvol gesprek voor veel klanten. Dit gesprek vindt plaats via ZOOM.
  • Persoonlijke opname | Dat interview nemen we op, zodat je aan het einde precies die aanknopingspunten hebt om jezelf uniek en sprankelend zichtbaar te maken aan je netwerk. Je kunt het altijd terugkijken. Vaak mogen dingen even bezinken.
  • Profiel-kapstok | Een handig sjabloon waarmee je jouw inzichten direct duidelijk kunt opschrijven in je eigen woorden, zodat je de kern te pakken hebt en kunt gebruiken als uitgangspunt voor al je marketinguitingen, zoals je website.
  • Terugbliksessie | na 1-2 weken kun je mij gebruiken om terug te kijken op de sessie en je inzichten verder te laten landen. Daarmee is de cirkel rond.

BONUS 1 : geleide visualisatie om niet alleen met je hoofd, maar ook met je lijf en hart te voelen wat jouw unieke bijdrage is aan je klanten.

BONUS 2: Schrijfwijzer voor je website, zodat je jouw inzichten kunt vertalen en vindbaar EN zoenbaar wordt met je frisse profiel

Ik ben Laura

Vanaf het begin van mijn bedrijf worstelde ik zelf met het ‘vastpakken’ van mijn waarde. Ik volgde allerlei cursussen over marketing en SEO, leerde funnels bouwen en nam één van de duurste  businesscoaches van Nederland in de arm. 

Maar ik bleef twijfelen. Wat ‘verkocht’ ik nou echt? Waarom zouden mensen naar mij moeten komen?

Toen ontdekte ik: al die marketingtechnieken hebben pas zin, als je weet hoe je je eigen unieke waarde kan verwoorden.  Dan weet je pas wat je wilt zeggen. Op je website, in je social media en in verkoopgesprekken. En dat is gewoon heel lastig om over jezelf te doen. Logisch ook. Je zit er te dicht bovenop.

Toevallig is dat net wat ik goed kan: je waarde zien en verwoorden. 

Ik gun iedere ondernemer om eens in zo’n spiegel te kijken en je unieke waarde te aanschouwen. Dat maakt alles makkelijker in je marketing, scheelt je bergen met tijd en laat je vliegen. 

Er vielen kwartjes

Het waren niet eens totaal nieuwe inzichten die ik kreeg, maar eerder dingen die ik diep van binnen al voelde. Dat was heel fijn. Er vielen echt kwartjes. Ik heb nu een paar 'post-its' die ik boven mijn bureau kon hangen en waaraan ik mezelf steeds kan herinneren: DIT is wat mijn unieke kwaliteit is voor DEZE groep vrouwen en DIT is waarom ik dit doe. Oh ja!

Het beeld kwam tevoorschijn

Toen ik bij jou kwam voelde ik me een brok marmer van Michaelangelo: het beeld lag er al in verzonken, maar je hebt me geholpen om het overschot weg te halen, zodat mijn essentie is overgebleven. Ik ben geworden wie ik allang was.

Dit traject is bedoeld voor ondernemers die

  • al ervaring hebben en een stroom tevreden klanten, zodat ze herkennen waar ze wel en niet van ‘aangaan’ in hun dienstverlening en klantcontact
  • een sterke intuïtie hebben en makkelijk knopen durven door te hakken als ‘het klopt’
  • er echt klaar voor zijn om een groot publiek te bereiken en te gaaaaan
  • op zoek zijn naar een opfrisser van hun unieke waarde en profiel OF
  • voelen dat het tijd is om zich te specialiseren of te verdiepen, maar de keuze nog niet kunnen of durven maken

Ik kon eindelijk echt groeien

Ik had zelf een blinde vlek voor mijn unieke kwaliteiten en kon ze alleen maar vrij vaag verwoorden, maar Laura spiegelde ze op een frisse en heldere manier terug. Ze heeft me geholpen om mijn kunst als een bedrijf te zien. Om mezelf serieus te nemen en mijn kwaliteiten echt te omarmen. Daardoor is mijn kunst nu uitgegroeid tot een professioneel bedrijf en verdien ik een professioneel inkomen.

Let op. Dit traject is NIET geschikt voor...

  • ondernemers die net gestart zijn, nog nauwelijks een klantenkring hebben en nog niet goed weten waar ze goed in zijn.
  • ondernemers die vooral ontevreden klanten hebben ;-).
  • de eeuwig zoekende mens, die nergens in zijn leven voelt ‘ja, dit klopt’ en waarbij het hele leven mistig en bewolkt voelt. Het is belangrijk dat jouw eigen kompas goed werkt.

Veelgestelde vragen

Marketing betekent: delen wat jij voor je klant kan betekenen.

Daarvoor moet je dus eerst weten wat dat precies is. wat is jouw unieke talent? En voor welk soort klant is dat bedoeld? 

Als je dat niet weet, dan wordt marketing hangen en wurgen. Dan zit je dus die uuuuuren aan je website te werken, omdat je niet weet wat je nou moet schrijven. Of komen de twijfels omhoog: wie zit er nou op mij te wachten?

Superzonde, want je BENT uniek. En van GROTE betekenis voor je klanten. Je kan het alleen nog niet goed onder woorden brengen.

Als je deze stap eerst neemt, wordt al je marketing makkelijker. Als je het mij vraagt heel waardevol.

Je wilt weten waar je over communiceert. Een marketingtechniek is nuttig, maar geeft je alleen de vorm, niet de inhoud. Door je unieke profiel te weten, jouw unieke waarde, weet je waar je over kunt communiceren. Wat je boodschap is. Dat maakt je marketing een stuk makkelijker.

Oh dankje, maar nee. Ik geloof dat alles al in jou zit. Ik spiegel alleen wat ik zie en hoor.

Jij zit zelf zo dicht op je vakgebied, dat je niet meer ziet wat jou uniek maakt. En misschien heb je ook nog wel last van een belemmerende overtuiging of twee. Die heb ik niet. Dat geeft me een heldere blik.

Nee, ik ben niet je copywriter, maar je kunt je site wel veel makkelijker maken door dit traject.

Ik geef je terug welke waarde ik bij je zie en welke mogelijkheden ik voor je zie in de markt. Die woorden en zinnen kun je letterlijk gebruiken op je site.

Ook krijg je een format om je site eenvoudig en klantgericht in te richten. Dat geeft veel aanknopingspunten voor jou om je website te gaan schrijven.

Nee.

  1. Dit traject is het meest geschikt voor zelfstandig ondernemers die een dienst verlenen. Zoals bijvoorbeeld coaches, fotografen, vormgevers, schrijvers, adviseurs, trainers, kennis-experts en therapeuten. Mensen die hun eigen product zijn.

  2. Daarnaast is het bedoeld voor ondernemers met ervaring.
    Ondernemers die diep van binnen wel voelen waar ze goed in zijn en waar ze van ‘aan’ gaan, maar daar alleen nog niet goed de woorden voor kunnen vinden. 

    Ben je net gestart met je onderneming en dit vakgebied, dan is het belangrijk dat je eerst meters gaat maken.

Ja, investeren is altijd spannend. Zeker omdat je in dit traject ook naar jezelf gaat kijken. Bovendien weet je nog niet precies hoe je er aan de andere kant ‘uit zal komen’. 

Besef dat je door hiervoor te kiezen, je investeert in jouw groei als ondernemer. Dat is niet alleen moedig, maar in mijn ogen ook slim: je ziet je eigen blinde vlekken niet. Jij en je bedrijf groeien harder met iemand naast je die je kan spiegelen.

Ik stel mezelf altijd 3 vragen als ik overweeg een investering te doen. Ik denk dat ze ook waardevol zijn voor jou: 1. Wat kost het? 2. Wat levert het op? 3. Wat kost het me als ik doorga zoals ik nu bezig ben?

Tja. Daar heb ik maar één antwoord op: als je het zelf had gekund, had je het dan niet al lang gedaan?

Ik kijk er ook op een andere manier naar. In mijn eigen bedrijf vind ik ‘zelluf doen’ eerlijk gezegd zonde van mijn tijd. Ik ga harder en makkelijker met hulp van iemand wiens unieke kwaliteit het JUIST is om MIJN blinde vlekken aan te vullen.

En daarmee kan ik sneller meer mensen helpen. DAT is waar het me om te doen is en dat vind ik ‘slim ondernemen’.

Dus waarom zou ik vertraging oplopen door alles persé zelf te moeten doen?

Zou dat voor jou ook zo kunnen werken?

Ja, ik ben overtuigd. Geef mij een profiel om te zoenen.

Aanmelden

Ik meld me graag aan voor Profiel om te Zoenen:

Heb je nog vragen? Stuur me gerust even een mailtje. Ik help je graag verder. Laura

Makkelijk in contact blijven?

Schrijf je dan in voor mijn mails vol tips, verhalen en ideeën voor makkelijke menselijke marketing. ​

Ik geef je gegevens nooit door aan derden. Afmelden gaat makkelijk. Meer weten? Lees mijn Privacy Verklaring.