Het Gesprek van je Leven
Vertel me je verhaal, beleef jouw moment van de waarheid en raak je klant .
Ben jij een hartstochtelijke ondernemer en herken je dit?
Jij hebt een belangrijk verhaal te vertellen. Waarom je jouw bedrijf bent gestart. Jouw kijk op jouw vakgebied. Wat je teweeg wil brengen bij de mensen waarvoor je het doet.
Jouw wijsheid en betrokkenheid. Je passie en overtuiging.
Waarom juist jij. Dit. Daarom.
Noemt het je visie. Of misschien is het vooral een diep gevoel van binnen.
Datgene waardoor jouw klanten denken: ‘Met jou wil ik het wel doen, want ik voel een diep vertrouwen in jou.’
Alleen lukt het je niet om dat over het voetlicht te brengen.
- Je staart maar naar die knipperende cursor op je scherm en je blijft hangen op abstracte woorden als ‘ visie en missie’. Komt in je hoofd terecht.
- Je gaat opeens twijfelen aan je waarde. Wat jij te zeggen hebt, is dat wel zo uniek? En zitten mensen daar wel op te wachten?
- Je merkt misschien wel dat klanten wel interesse in je hebben, maar te weinig de stap maken echt met je in zee te gaan.
- Je werkt je een slag in de rondte met je marketing, maar die inspanning levert je zo weinig op. Of je weet misschien überhaupt niet waar je moet beginnen.
- Daardoor vind je niet het publiek waarvan jij weet dat het er is, als ze maar naar je verhaal konden luisteren. Voel je die knoop in je maag, want daardoor heb je niet de impact die je wilt en kunt maken.
Terwijl, zo ingewikkeld hoeft het niet te zijn.
Hoe zou het zijn als jij wordt geïnterviewd en je gewoon antwoord kan geven op precies die juiste vragen die jouw hartstochtelijke verhaal weten te raken?
Waardoor jij je podium krijgt en het verhaal kan stromen. Waarin je jezelf kan zijn en het bijna als vanzelf voelt.
Een gesprek dat recht doet aan de diepgang én urgentie van wat je te vertellen hebt. Voor de mensen die je ermee wil wakker schudden. Raken. Bereiken.
Jouw volgers direct diep van binnen verbinding met je voelen en met je in zee willen gaan.
En jij ook jouw eigen unieke waarde glashelder ziet en er woorden aan kan geven.
Alsof dit het gesprek is van je leven. Het enige en laatste wat je ooit zult geven. Ontdaan van alle ruis. Zonder censuur.
Jouw moment van de waarheid.
Dat wil ik je graag bieden.
Ik interview jou voor het Gesprek van je Leven.
Ik stel de vragen, jij mag je hart laten spreken.
Jouw klant kiest jou namelijk niet om je mooie gelikte marketing, maar omdat hij verbinding met je wil voelen en vertrouwen. Zich wil kunnen herkennen in jouw verhaal.
Dat ontstaat door dit gesprek, waarin jij helemaal jezelf kan zijn.
Het gesprek is ontspannen, jij hoeft op niets te letten, behalve de stroom die eruit wil. Ik zorg ervoor dat de belangrijkste vragen aan bod komen.
Je zogenaamde ‘visie en missie’ mag je dus loslaten. Je hoeft geen pitch voorbereid te hebben. Geen ideale klant.
En, het is een levendig gesprek, want ik doe mee. Ik ben je klankbord, waardoor jij jouw klant opeens voor je ziet en je enthousiasme én urgentie groter worden dan als je gewoon maar wat losse vragen zou beantwoorden.
Juist in ons gesprek gebeurt Het. Voel je jouw sprankeling en vuur. Jouw unieke kwaliteiten. DAT is magisch en ontzettend aantrekkelijk voor je klant.
Ik ben Laura
Ik weet zelf als geen ander hoe frustrerend het kan zijn om iets heel graag te willen vertellen in je marketing, maar niet to the point te kunnen komen.
Omdat ik teveel wil vertellen. Of zoveel dingen tegelijk leuk vind. Of gewoon enorm zit te ‘nerden’ en mijn verhaal totaal niet meer te volgen is voor mijn klant omdat ik me verlies in details of ‘rabbitholes’.
Terwijl ik ook andere ervaringen had.
Als ik op feestjes was en ik ontmoette iemand nieuw die oprecht geïnteresseerd was in wat ik deed, ging het vanzelf. Hoorde ik mezelf opeens dingen zeggen die behoorlijk briljant waren. En dacht ik: f*ck, had ik dit nu maar kunnen opnemen. Dit verhaal en deze flow.
Dat gebeurt ook keer op keer in de marketingtrajecten met mijn klanten. Eigenlijk is ons eerste gesprek het mooiste. Het puurst.
En toen ontdekte ik het werk van Leonard Cohen en David Bowie, hun laatste albums die ze geschreven hadden, wetende dat ze binnenkort zouden overlijden.
Daar kwam het samen.
Want dat maakte nog meer duidelijk voor me. Het voelde alsof ze alle dekmantels en mooie woorden overboord hadden gegooid. De rauwe, eerlijke werkelijkheid hadden weten te vangen. Ze hadden toch niets meer te verliezen.
Die magie van ‘het laatste moment’, die vond ik fascinerend. Die geeft namelijk een enorme vrijheid je ongecensureerd te uiten.
Zo ontstond ‘het gesprek van je leven’: een interview door mij, van jou, onbevangen, liefdevol en nieuwsgierig. Jouw moment van de waarheid.
Wat anders verborgen blijft
wat anders verborgen blijft in jezelf.
Mezelf horen praten geeft stevigheid en vertrouwen
Dit levert het op:
- Je klanten kunnen zich door dit gesprek te beluisteren op een natuurlijke manier met je verbinden. Ze horen je stem, je enthousiasme, je succesverhalen. Jij bent jouw eigen product en door jou ‘live te horen’ maak je dat tastbaar.
- Dat geeft hen vertrouwen, de basis van elke verkoop waar geen verkooppagina tegenop kan.
- Jouw klanten zien daardoor ook jouw rode lijn en unieke waarde en weten waarom ze bij ‘jouw’ terecht kunnen. Jouw profiel wordt duidelijker en daarmee onderscheidt je op een natuurlijke manier van al die anderen die ongeveer hetzelfde doen.
En dat niet alleen
- Door dit gesprek met mij te houden en terug te luisteren ervaar je opeens ook je eigen unieke kwaliteiten. Alsof je er opeens met nieuwe ogen naar kan kijken: wauw, dit ben ik echt! Dat maakt het mogelijk in je eigen grootsheid te stappen.
- Daarmee vind je ook de woorden die je kunt gebruiken in je marketing. Jouw moederbron voor je nieuwsbrieven, je verkooppagina’s en andere waardevolle content.
- Dat geeft je enorm veel focus, vuur en vertrouwen: hier doe je het voor. Opeens is het (weer) tastbaar.
- De tools geven je bovendien praktische handvaten om het gesprek te vertalen naar manieren om je klant kennis te laten maken met jou.
- Dat levert je ook veel tijd op, want dit is de snelweg naar jouw krachtige boodschap en klantenbinding. Dit scheelt je uren zelf aanmodderen en je klanten ‘overtuigen’ met je in zee te gaan.
- Opluchting. Je vroeg je misschien even af of je nog wel op de juiste weg zat. Nu voel je weer waarom je dit bedrijf hebt en deze mooie missie hebt.
Aansprekend over het voetlicht
Van brok marmer tot beeld

Wat je krijgt:
- Een focusvragenlijst, zodat je even hebt kunnen mijmeren over wat je in essentie wilt zeggen. Die mag je daarna weer lekker loslaten.
- Een meditatie, zodat je ontspant en vanuit je hart en buik contact kunt maken met jouw ‘waarheid’.
En dan
- Het interview met mij. Dat kan online of live in Utrecht (ongeveer 1-1,5 uur).
- De geluidsopname, professioneel afgemixed, die je kunt gebruiken als podcastaflevering, lekker luisterbare audio voor op je website of als bron voor marketingteksten.
- Een How To- marketingscript voor hoe je dit interview dan praktisch kan inzetten in je marketing om je klant te bereiken.
- Een terugbliksessie na 1-2 weken waarmee je jouw inzichten verder integreert en toepast om daadwerkelijk zichtbaar te worden en lekker ‘bold’ in je grootsheid te stappen.
Extra:
- Playlist ‘Gesprek van je Leven’ met nummers van artiesten die hun waarheid spreken, om in the mood te komen
- Schrijfwijzer voor je website om de content uit het gesprek te vertalen naar teksten die verkopen
Investering:
597 euro ex BTW
Je kunt ook in 2 termijnen betalen, zonder extra kosten.
Dit nummer komt van Cohen’s laatste album ‘thank you for the dance’. Het voelt voor mij als het afdoen van alle schuld, spijt en schaamte. Letterlijk zie je de vrouw haar kleren uittrekken. Wat blijft er over van jou als je niets meer doet en niemand meer bent? Enneh, ons gesprek hoeft trouwens niet zo donker te zijn 😉
Voor wie is 'het Gesprek van je Leven' bedoeld?
- Voor ondernemers die al behoorlijk wat ervaring hebben, maar in hun eentje vastlopen met het verhaal dat ze willen overdragen in hun marketing en op hun website
- Mensen die merken dat ze makkelijker praten in een gesprek met een ander geïnteresseerd levend wezen :), dan in hun eentje te schrijven of video’s op te nemen.
- Voor ondernemers die graag hun persoonlijke drijfveren voelbaar willen maken. Of misschien juist graag rondom een bepaald thema echt even de diepte in willen, een soort masterclass in gesprek. Een variant op zomergasten.
Dit gesprek is niet zo geschikt voor jou als je
Nog maar net begonnen bent met je bedrijf en niet goed weet wat jou blij maakt en wat je talent is.
‘Nina cried power’ is voor mij ook een superkrachtig nummer dat gaat over de moed om op te staan en je krachtige stem te laten horen. Ook als de rest iets anders zegt. Net als Nina Simone in haar tijd.
Veelgestelde vragen
Ja, klinkt beetje intimiderend misschien he?
Het gaat ook niet OM jou. Het gaat VIA jou. Jij kunt of weet iets, waardoor je iets moois teweeg brengt bij je klanten.
En dat mogen meer mensen weten, zodat ze je kunnen vinden en voor je kunnen kiezen, omdat ze zich geraakt voelen.
Zo simpel is het.
Het lijkt simpel he, ‘een gesprek’. Maar het is eigenlijk zoveel meer. Het is een heel krachtig instrument dat jou én je publiek wakker schudt en bewust maakt van jouw unieke waarde en kijk op je vakgebied. We denken vaak dat we daar heel veel tijd in moeten steken, om die waarde te delven.
Maar wat nou als het ook andersom zou kunnen: dat je in relatief weinig tijd JUIST de kern te pakken hebt?
En dat jij daar weinig moeite voor hoeft te doen, behalve jezelf te zijn.
Ik heb ervaren dat dat mogelijk is, juist doordat we het samen doen en ik je de goede vragen stel waardoor jij jezelf ‘uitpakt’ en tot je eigen kern komt.
Bovendien krijg je een aantal handige tools om deze kern te vertalen naar jouw website en marketing. Je kan er dus ook direct wat mee.
Ja, soms kan het even extra spannend zijn met een microfoon onder je neus. Je hoeft je geen zorgen te maken, ik weet mijn gasten goed op hun gemak te stellen, zodat we de juiste balans vinden tussen ontspannen praten én vertellen wat je vindt dat iedereen mag weten. En het mooie is, je kunt helemaal geen foute antwoorden geven.
En…er is een reden dat je dit interview wil doen. Anders had je allang weggeklikt. Als dat verlangen groter is dan je angst, dan is het nu het goede moment.
Nee hoor. Het mooie is, ik voel vaak goed aan wat jij wil zeggen, nog voordat je het zelf onder woorden hebt kunnen brengen. Daardoor kan ik precies die vragen stellen waardoor je jouw eigen essentie ontdekt tijdens het gesprek.
Dat voel je. Zo simpel is het.
Dat kan bij mij in Utrecht of via Zoom.
Als we het live doen, dan regel ik dat. Als we het online doen, dan is het enige dat jij nodig hebt een headset (oortjes met microfoontje, zit vaak bij je telefoon). Het gesprek doen we dan via Zoom. Je krijgt nog een duidelijke instructie.
Als jij voelt dat je iets belangrijks wilt delen over je bedrijf of over hoe jij je klant goed kan helpen.
Als je diep van binnen voelt, man, dit is krachtige shit. Als je dat echt durft te erkennen.
Als je ziet dat je iets moois teweeg brengt bij je klanten.
Of gewoon als je voelt, ik ben klaar met mijn bullshit, ik wil to the point komen.
Ja, dan ben je er klaar voor. Verder: ik help je door de goede vragen te stellen, dus de rest komt goed.
Je hebt nu goud in handen en een zee aan mogelijkheden. Om het je makkelijk voor je te maken krijg je ook een script met tips. Ik geef je een aantal praktische suggesties, zodat je het meeste uit deze opname kan halen en daarmee allerlei bruggetjes kan slaan naar je klant. Bijvoorbeeld door de audio te delen op je Over Mij pagina of op te nemen in je mailfunnel.
Ja zeker. Je hoeft geen eigen podcast te hebben, om toch deze audio beschikbaar te maken met je klanten. Je kunt hem namelijk gewoon op je ‘over mij’ pagina zetten als audiobestand.
Je klant kan deze beluisteren als hij lekker in de auto zit of in de sportschool bezig is.
Ja zeker. Daarvoor kan ik een aanbod op maat voor je maken. Stuur me even een mailtje dan kijken we samen laura@datkanmakkelijk.nl.
Nog steeds aan het lezen?
Volgens mij ben je dan serieus nieuwsgierig. Mail me dan even. Dan kijk ik wat je nodig hebt in jouw situatie en maken we eventueel een belafspraak.
Ik zal je eerlijk zeggen als ik denk dat het niet bij je past. Beloofd.
Niets meer van me missen?
Schrijf je dan in voor mijn mails vol tips, verhalen en ideeën voor makkelijke menselijke marketing.
Ik geef je gegevens nooit door aan derden. Meer weten? Lees mijn Privacy Verklaring.