Jouw Business Manifesto

Herken je dit?

  • Je blijft twijfelen over wat nu de kern is van je bedrijf en wat jij te bieden hebt.
  • Je gelooft wel in je waarde, maar ziet niet goed wat jou nou onderscheidt van al die anderen in je vakgebied.
  • Je merkt dat je in je marketing niet zo goed weet waar je het over moet hebben, je hebt het ‘open-deuren-syndroom’
  • Je voelt je gefrustreerd, je weet dat je verschil kan maken in de wereld, maar je hebt net even een duwtje nodig zodat je scherp voor je ziet wat nou precies de kern is van jouw bedrijf en jouw waarde.
  • Je weet wel wat je wil, maar krijgt het niet op papier.

Ik snap dat. Het is niet zo makkelijk om van jezelf te zien waar je bijzonder en goed in bent. Of om dat zelf te verwoorden.

En ken je ook dat als je op een feestje bent, en iemand je de goede vragen stelt, je opeens hele duidelijke en zinnige dingen zegt? Man, had je dat nou maar kunnen opnemen!

Hoe zou het zijn als...

  • Je een kort document zou hebben waar de kern van jouw bedrijf glashelder in zou staan.
  • En je daarvoor alleen maar 1,5 uur van je tijd beschikbaar zou hoeven maken en iemand anders jou de goede vragen zou stellen?
  • Als je als het ware zou worden ‘uitgepakt’: dat jouw mooie en unieke kwaliteiten als vanzelf op tafel zouden komen.
  • Dat opeens duidelijk wordt wat jou onderscheidt van al die andere aanbieders.  Wat jouw unieke ‘flavour’ is.
  • Je ontdekt wanneer jij op je best bent in je bedrijf, in welke rol en met welk aanbod, en je je sweet spot kan raken. De plek waarin je talent en je passie samenkomen en je dus ook niet zo hard je best hoeft te doen.
  • Je daardoor een duidelijke basis hebt voor je marketing, met ook jouw unieke aanpak erin verwoord.

“Heerlijk en inspirerend pad met Laura. Ik borrel en bruis weer”. Karen

Goed nieuws, dat kan

Ik interview je en maak een ‘Business Manifesto’.

Een poster met woord en beeld met daarin de kern van wat jij te bieden hebt in je bedrijf en waarom mensen bij jou komen.

Een zinderende bron vol van jouw passie en talent dus. 

Met daarin een schets van: 
– Jouw unieke kwaliteiten als ondernemer
– Jouw ideale klant (en zijn behoeftes)
– Jouw aanbod, zodat de kern goed aansluit bij wat je klant nodig heeft

Resultaat

  • Zelfvertrouwen en energie als je het bekijkt: ‘Yes, this is me!’ Je voelt je waarde en krijgt zin om aan de slag te gaan.
  • Dit is de basis waar je steeds op kan terugvallen als je je bedrijf verder gaat opzetten en verleid wordt om van je pad af te stappen. Je geheugensteuntje. Je kompas.
  • De basis voor je marketing, je aanbod en je website
  • Een echte concrete stap je bedrijf in. Geen uitstel meer, maar gaan.
  • Supersnel en simpel

“Zoals jij me hebt weten te omschrijven, dat ben ik! Zo zou ik het zelf niet kunnen, fris en toegankelijk’.

Investering

Nu tijdelijk 597,- euro.

Veelgestelde vragen

Waarom is het handig jou hiervoor in te schakelen, waarom kan ik dit zelf niet?

Om een aantal redenen. Het lukt je vaak zelf niet jouw ‘sweet spot’ onder woorden te brengen omdat:

  1. Je te dicht op je bedrijf zit. Je vindt daarvoor alles belangrijk en kan niet goed tot de essentie komen.
  2. Je vaak niet zo goed ziet waar jij uniek in bent en wat je onderscheidt, omdat je jouw talent maar gewoon vindt. Het kost jou namelijk weinig moeite. Ik zie dat wel.
  3. Je moeite hebt om de goede woorden te vinden. Dat kan ik wel, want ik ben schrijver. Dat is dan weer mijn talent ;-).

Ik vind het best veel geld voor een poster, waarom is dat het waard?

Deze poster is je schatkamer: hierop staat waarvoor jij je bed uitkomt, wat jouw unieke waarde is, jouw ideale klant en jouw aanbod. En in duidelijke en aansprekende taal. 

Dat lukt je vaak zelf niet om dat onder woorden te brengen of het kost je heel veel tijd. De meeste mensen lopen om deze reden vast in het schrijven van hun website. 

Deze basis is dus goud waard, want je kunt hem gebruiken voor al je marketing, je pitch en je website.

De basis voor mijn website, dat zou geweldig zijn want ik loop daar zelf in vast. Hoe gebruik ik het? 

De hoofdthema’s die erop staan zijn ook belangrijke thema’s op je website: jouw unieke waarde, je missie en visie, met wie jij het liefst samenwerkt en wat je basisaanbod is. Ik schrijf niet de hele tekst uit, maar geef handige aanknopingspunten en kernzinnen die je op weg helpen.

Voor wie is dit Business Manifesto geschikt en voor wie minder? 

Dit Manifesto is vooral geschikt voor ondernemers die vertrouwen hebben in wat ze verkopen. Hun waarde is voor henzelf duidelijk. Ze zoeken vooral naar het verwoorden van de kern, waardoor ze makkelijker klanten kunnen vinden. 

Het Manifesto is minder geschikt voor startende ondernemers die nog geen idee hebben van welke kant ze precies uit willen.