Ken je die verkoper?
Die man in die mooie mannenkledingzaak die een ontspannen praatje met je aanknoopt.
Die één blik werpt op jou (of jouw man).
En dan precies met de juiste maat én de juiste stijl kleding tevoorschijn komt.
Dat je dan die kleren aantrekt en denkt: Man, wat zie ik er eigenlijk goed uit. Ben ik dat? Kán ik er zo goed uitzien?
Die verkoper die jou goed laat voelen over jezelf.
Die het beste in je naar boven weet te halen.
Die je combinaties laat passen die je van-zijn-lang-zal-zijn- leven nooit zelf uit het rek getrokken zou hebben.
Die verkoper die niets aan je opdringt, maar je vooral het plezier en de kwaliteit van zijn kleding wil laten ervaren. Zijn passie.
Dat jij, jij die een hekel hebt aan kleding kopen, opeens iets voelt in je buik.
Is dat soms plezier? Energie?
Dat je meer wilt.
Dat je merkt: ja, ik voel me hier goed, ik zie er top uit.
Dat je denkt: ik wil graag alles in één keer kopen, want nergens anders wordt ik zó goed geholpen.
En tijd heb ik trouwens ook niet veel, dus waarom zou ik ook niet?
Bij deze gast, want hem gun ik het.
En by the way, wat zie ik er goed uit! Had ik dat al gezegd?
Je rekent een hoog bedrag af, maar dat maakt je niet uit. Je hebt je nog nooit zo lekker gevoeld over jezelf. Kleding kopen is tof man!
Je kijkt buiten in elke etalage om je eigen spiegelbeeld te bewonderen. Wie is die gast met die big smile?
Thuis gebeurt er iets bijzonders.
Je wordt bedolven onder complimenten.
Mensen zeggen dat je er zo goed uitziet. Jaren jonger.
En waar heb je die toffe kleding gekocht? Dat willen ze ook wel.
Je vertelt er graag over, over het ongelofelijke verhaal van die verkoper. Die tovenaar. Die vakman.
Die verkoper die niet aan het verkopen was, maar jou feilloos aanvoelde.
Beter dan jij jezelf.
Fotocredits: Pexels
———
Wil je ook weten hoe jij je klant feilloos kan leren aanvoelen? Doe dan een Gouden Wens Sessie met mij. Hierbij onderzoeken we de wens achter de koopbehoefte van je klant.
____
Dat Kan Makkelijk is een adviesbureau voor succesvolle ondernemers, die het hun klanten zo makkelijk mogelijk willen maken om een mooi leven te leiden. Zonder keuzestress. Laura leert je hoe je marketing makkelijker en echter kan maken, zodat je een groot publiek kan bereiken op een integere manier.