De Lekker Echte Content Duik

Ontdek jouw waarde, bouw aan je verhaal en zorg dat je klant aan je lippen hangt.

Hoe zorg je dat je klant aan je lippen hangt?

Ben jij dit?

Je hebt een prachtig bedrijf of een fantastisch nieuw concept, maar hoe zorg je er nou voor dat jouw klanten je vinden en profijt hebben van wat je te bieden hebt? 

Je hebt een gevoel van wat je waard bent en wat je uniek maakt. Maar wat is dat nou precies? En hoe breng je dat over naar je publiek?

Je weet het, je moet iets met die marketing. Want helaas gaat de tamtam nog niet zo snel dat je het alleen op mond-tot-mond reclame redt. 

Maar waar begin je? En wat heb je dan te vertellen? Welke woorden of beelden doen precies recht aan de waarde die je te geven hebt aan de klant met wie je het liefste werkt? En welk kanaal kies je?

De marketing die jij kent voelt geforceerd en verkoperig voor je. Je wilt je niet opdringen en je vind het al snel nep, dus je houd je maar liever stil. 

Maar dat klopt natuurlijk ook niet. Je hebt zoveel moois te geven.  En nu ben je onzichtbaar. Dat frustreert je.  Je zou zóveel meer mensen kunnen helpen. Je bent een (wo)man on a mission!

Je hebt vast al wat geprobeerd, maar bent dan halverwege stilgevallen voordat je idee of je bedrijf goed en wel in de steigers stond. 

Bij elkaar opgeteld heeft het je al heel wat uren en energie gekost. Tijd die je veel liever had willen gebruiken om je klanten te helpen. Want je voelt dat je enorm van betekenis bent. 

Want je voelt dat je enorm van betekenis bent. Je bent klaar om te vliegen.

Hoe zou het zijn als...

  • Je je eigen AAN-KNOP weet te vinden, waardoor je moeiteloos in de vertelstand komt?
  • Je een ijzersterk bedrijfsconcept hebt én een onweerstaanbaar verhaal, zodat je precies weet waar je voor staat, wat je daarover kan vertellen in je marketing en met wie je het liefste wilt samenwerken.
  • Je helemaal jezelf kan zijn in je marketing, zonder je in rare bochten te wringen. Gewoon omdat je er zin in hebt, het lekker is om te doen, en je weet dat je de ander er ook nog eens mee pleziert.
  • Je ontdekt welke manier van vertellen het beste bij jou past. Zodat je niet met je kop in beeld hoeft, als je liever gewoon met je zwoele stem te horen bent. Of moeilijke blogs moet schrijven als je liever wil kletsen. Het mag makkelijk. Vanzelf.
  • Je het samen kan doen, zodat je steun ervaart, iemand je bullshit doorprikt,  én je samen kan vieren.
  • Je de stroomversneller in je bedrijf te pakken krijgt. Met je voet op het gaspedaal, alle blokkades uit de weg,  focus op je doel, vol vertrouwen. Gaan.

Je wilt ontspannen vertellen. Vanuit de liefde voor je vak. Simpel. Lekker Echt.

Nou bof jij even! Dat kan namelijk gewoon. In de lekker Echte Content* Duik.

Een marketingtraject dat helemaal aansluit op jouw specifieke vraag. Misschien wil je je bedrijfsconcept bijschaven, heb je een specifiek product dat je wilt ontwikkelen en in de etalage wilt zetten, of wil je je website een opfrisbeurt geven. 

Hoe dan ook, we gaan samen op pad en in korte tijd ontwikkelen we jouw dienst/product/concept zodat het verkoopbaar wordt.  Precies op de manier die bij jou past. Door te doen en niet eindeloos te denken. Met de goede toon. Het juiste verhaal. 

Lean. Lekker. Echt.  

* Content is trouwens een marketingwoord voor ‘Jouw Sterke Verhaal’. Jouw persoonlijke expertise. Daarmee geef je jouw publiek een voorproefje van wat jij voor hen kunt betekenen. Welke waarde jij te geven hebt, waardoor ze dan natuurlijk dolenthousiast worden en zich direct aanmelden als klant.

Dit levert het op:

Focus & Rust | Focus in je aanbod, in je lievelingsklant en in je marketing, zodat je niet meer iedere dag opnieuw hoeft te denken wat je gaat communiceren. 

Verhaal & klanten | Een duidelijk verhaal waarin jij herkenbaar bent en aan te raken door je klant. Jouw kennis en expertise tot leven komt en overtuigingskracht heeft. 

Daardoor twijfelen mensen niet meer over jou, maar gaan ze vooral bedenken hoe ze het geld bij elkaar kunnen krijgen om je te betalen.

Contentflow & kriebels | Als je eenmaal focus hebt en jouw verhaallijnen hebt gekozen, zie je ze overal om je heen terugkomen. Je maakt bergen content. Je fantasie staat AAN. Jij ook trouwens. 

Daardoor voelt marketing niet meer als verkopen, maar gewoonweg als delen over wat je het allerleukste vindt om te doen. Namelijk jouw werk!

Support en momentum |  Samen met mij gaat alles sneller en makkelijker. Je drempels worden lager en je hoogtepunten krijgen glans. Je zit jezelf minder in de weg. Daardoor word je unstoppable en GA je gewoon. Wordt dat Content maken pas Echt Lekker.

Tijd | Dat levert enorm veel tijd op. Je zit niet meer gefrustreerd achter je pc te staren naar de cursor. Je hebt je concept gewoon duidelijk. in de goede woorden. Zodat jij gewoon je werk kan doen met je klanten. 

Wat ik veel van mijn klanten terughoor, is dat het eindelijk ‘klopt’. Omdat je precies samenvalt met wat je het liefste en beste kan, wortel je meters diep. 

Dat levert de wonderlijke combinatie op van ontspanning  en vertrouwen tegelijk. Een last valt van je af en de ruis valt weg. 

Dit ben jij, on purpose. Krachtig en simpel. AAN.

 

En dat zorgt voor:

Wat denk je zelf, als je zo lekker bezig bent? 

Jij in je volle kracht, maakt wezenlijke impact. A force to be reckoned with. Schaamteloos en liefdevol. 

Mensen gaan wakker worden. Opstaan.  Vormen een beweging. 

Fluisteren, vertellen en roepen je door.

Via jou, zoveel mensen die gaan meedoen. Uit liefde voor deze wereld en alle levende wezens die daarop leven.

WAT een voldoening geeft dat. Enneh, levert ook nog eens een lekkere (versgebakken volkoren) boterham op die je vol ontspanning kan oppeuzelen.

Het voelt niet meer als marketing

Je hebt me geleerd hoe ik het vuur dat ik in me heb een verhaal kan geven. Daardoor heb ik zoveel vertrouwen in mijn talent en bedrijf gekregen, dat ik er wel over MOET delen. Dat voelt helemaal niet meer als marketing, dat is gewoon heel fijn om te doen.
Video afspelen

Wat je krijgt:

  • Een prikkelend, interactief online programma – waarmee je de basis van natuurlijke marketing onder de knie krijgt.
  • 3-4 strategische sessies verdeeld over 5-8 weken via Zoom, waarin ik je duikbuddy ben en met jou onderzoek wat je nodig hebt om lekker te vlammen.
  • Wekelijkse ‘huddle‘ waarin we kort bespreken waar je staat, wat goed gaat (hoera!) en wat je nodig hebt om weer een volgende stap te zetten. Zo blijf je lekker momentum houden en laat je gedoetjes op je weg niet uitgroeien tot draken.
  • Korte tussentijdse redactie van de content/ teksten die je zelf gaat schrijven.
  • Trots en vier- app om lekker AAN te blijven. Ik support je in twijfelmomenten, geef snelle feedback op je opdrachten en zoen je tot je spint, omdat samen vieren veel leuker is dan alleen.
  • BONUS: Formats voor aantal basisteksten voor je marketing die je steeds opnieuw kunt toepassen. of je nou gaat bloggen, podcasten of nieuwsbrieven schrijven.
  • BONUS: The one and only Dat Kan Makkelijk – Get In Your Groove- playlists, om lekker in je lijf te komen. Lekker Echte Content start namelijk niet in je hoofd, maar in je hart en je buik. 

Investering:

In één keer 1997 euro, ex BTW

Je kunt ook in 3 termijnen van €680 ex BTW betalen.

Wat gaan we doen?

Aanknop

We ontdekken wanneer jij als vanzelf gaat delen en je helemaal in je element bent. Waar je dan over vertelt, wat je zo aan het hart gaat. Dit is de magische aanknop voor makkelijke marketing.

Jouw kanaal

We bepalen jouw beste verhaalmedium – schrijven, praten of verbeelden – zodat je weet of jij meer van de blogs, vlogs, podcasts of tekeningen bent.

Lievelingsklant

We brengen je lievelingsklant in beeld, waardoor marketing niets anders wordt dan liefdesbrieven versturen. Leuk, moeiteloos en stiekem ook lekker.​

Verhalen maken

We zoeken naar jouw stokpaardjes - verhaallijnen waarvan jij op je praatstoel komt en jouw waarde kan overdragen. En je publiek aan je lippen hangt.

Lekker aanbod

En we kijken of je aanbod hier goed op aansluit en of je website dit een beetje helder overbrengt.

Samen

Dit doe je niet alleen. Ik zit in je team. Ik denk veel mee, reageer snel. Juich je toe, geef eerlijke feedback. Voel dichtbij. Samen ga je sneller en is veel leuker, toch?

Voor wie is deze Duik bedoeld?

  • Voor ondernemers die al behoorlijk wat ervaring hebben, maar niet meer blij zijn met het verhaal bij hun bedrijf en hun marketing.
  • Als je superveel commitment hebt voor je bedrijf en het halen van jouw grote missie, maar alleen nog niet precies weet hoe je die kan bereiken.
  • Kortom: als je klaar bent voor een groot publiek en serieuze impact.
  • Als je bereid bent een intensief (6 u/week) en ook moedig proces aan te gaan met jezelf: de makkelijke marketingmethode is namelijk niet voor mietjes. Als je écht authentiek wil zijn, moet je verhaal precies kloppen, en dat betekent dus met de billen bloot. Maar boy, wat een genot en opluchting levert het op als je mag ophouden te faken. De wereld wil jou, niet je Instagram smile.
  • Als je graag wilt samenwerken en open staat voor liefdevolle en directe feedback en advies van mij, een ondernemer met net zoveel vuur voor haar missie als jij voor de jouwe.

Je maakt het makkelijk

Je doet kleine dingen, die me al zo op weg helpen! Dat maakt die marketing lichter en behapbaarder voor me.
Echt ‘Dat Kan Makkelijk’.

Deze Duik is trouwens NIET voor jou als je...

  • Een quick fix zoekt: deze Duik kost gemiddeld 6 uur in de week, 8 weken lang
  • Niet bereid bent ook naar jezelf te kijken: jezelf zichtbaar maken vergt moed
  • Je anderen verantwoordelijk maakt voor je succes
  • Je iemand zoekt die je totale marketing gaat overnemen. Ik leer je de strategie en breng je op weg, zodat jij zelf WILT gaan delen. 

Jij wist het pad, ik kon volgen

Ik vond het fijn om met je samen te werken, omdat je een stijl hebt die zowel uitnodigend als gefocussed is. Je maakt aan de ene kant makkelijk contact, schept vertrouwen en nodigt me uit om mezelf te laten zien. Daarnaast bied je een duidelijke structuur. Daardoor kon ik me ook laten leiden door jou, dat was fijn. Ik kon erop vertrouwen dat jij wist welk pad we liepen en dat we tot een goed resultaat zouden komen

Ja, ik ben overtuigd! Ik wil de
Lekker Echte Content Duik doen!

Veelgestelde vragen

Dat zijn een aantal dingen:

1. Tijd: Na iedere afspraak met mij is het belangrijk dat je minimaal een halve dag vrij plant, direct erna.  Je hebt dan momentum en kunt direct de opdrachten die ik je geef uitvoeren. Maak dus ongeveer 6 uur per week vrij.

2. Moed en commitment: marketing is niet voor mietjes. Je gaat waarschijnlijk jezelf tegenkomen: al je tegenstemmetjes waarom je jezelf je jouw mooie dienst nog niet zichtbaar hebt gemaakt. Dat is okay. En het is belangrijk dat je bereid bent eerlijk te kijken en jezelf uit te dagen. Het gaat namelijk niet om jou, maar ‘via jouw’. Je hebt iets belangrijks in de wereld te zetten. Zet jezelf er niet tussen. 

3. Zin om de boer op te gaan: Daarnaast ga je ook regelmatig je content uittesten bij je ideale klant. Het is dus belangrijk dat je bereid bent jezelf in de wereld te zetten met jouw mooie dienst. Je coaching, je fotografie, je ontwerpen of je massages. 

4. Initiatief en leiderschap: Ik zit bij jou in je team, maar ik ben niet je juf. Om het meeste uit het traject te halen is het belangrijk dat je mij op eigen initiatief gebruikt om jou te helpen. Ik geef je aanwijzingen en opdrachten, maar jij bent degene die ze gaat uitvoeren. Gebruik me dus optimaal.

Jij gaat zelf je teksten maken. Als je een schrijver bent ga je ze schrijven, maar misschien ben je wel een prater en dan werken we naar een script voor een podcast of videoreeks bijvoorbeeld. 

Het is belangrijk dat het in jouw eigen taal is, jij bent tenslotte ook ‘het product’ dat jouw klant koopt. Het is belangrijk dat dat congruent is. Dan houd je het ook vol. 

 

Nou, dat kan wel, maar dat zit niet in de Duik inbegrepen. Wij werken alleen aan jouw verhaal – de inhoud van je marketing dus. 

Ik kan je wel helpen met het ontwerp en de indeling van je site – zodat die er logisch uitziet. En met het bedenken van goede ideeën voor foto’s en ander beeldmateriaal. De uitvoering daarvan doe je echter onder je eigen vlag.

Het leuke is dat ik een groeiend netwerk heb van schrijvers, fotografen, ontwerpers, podcasteditors en webbouwers om me heen. Dat scheelt jou veel zoekwerk. 

We kunnen dan samen kijken welke het beste bij jouw stijl past.

Dat hangt er helemaal vanaf wat jij wil en nodig hebt. Dat kan een serie blogs zijn, een workshop, maar ook een methode die je wilt ontwikkelen met een duidelijk verhaal om te vertellen.  Iets concreets wat je kan delen met jouw publiek waarin jouw waarde zichtbaar en tastbaar wordt.

Dit programma is het meest geschikt voor ondernemers die een dienst verlenen. Zoals bijvoorbeeld coaches, fotografen, vormgevers, schrijvers, adviseurs, trainers, kennis-experts en therapeuten.

Ja, investeren is altijd spannend. Zeker omdat je in dit traject ook naar jezelf gaat kijken. Bovendien weet je nog niet precies hoe je er aan de andere kant ‘uit zal komen’. 

Besef dat je door hiervoor te kiezen, je investeert in jouw groei als ondernemer. Dat is niet alleen moedig, maar in mijn ogen ook slim: je ziet je eigen blinde vlekken niet. Jij en je bedrijf groeien harder met iemand naast je die je kan spiegelen.

Ik stel mezelf altijd 3 vragen als ik overweeg een investering te doen. Ik denk dat ze ook waardevol zijn voor jou: 1. Wat kost het? 2. Wat levert het op? 3. Wat kost het me als ik doorga zoals ik nu bezig ben?

Tja. Daar heb ik maar één antwoord op: als je het had geweten, had je het dan niet allang gedaan?

Daarnaast, ‘zelluf doen’ vind ik eerlijk gezegd zonde van mijn tijd. Ik ga harder en makkelijker met hulp. En daarmee kan ik sneller meer mensen helpen. DAT is waar het me om te doen is. Dus waarom zou ik vertraging oplopen door alles persé zelf te moeten doen?

Zou dat voor jou ook zo kunnen werken?

Ja, het is scholing en dat is aftrekbaar

Nog steeds aan het lezen?

Volgens mij ben je dan serieus nieuwsgierig. Maak gewoon even een vrijblijvende belafspraak met me. Dan kijk ik wat je nodig hebt in jouw situatie. 

Ik zal je eerlijk zeggen als ik denk dat het niet bij je past. Beloofd.

Wat nog meer Duikers zeggen

Je geeft mij dat zetje

Ik wens dat ondernemers bij mij hetzelfde gevoel hebben als ik bij jou ervaar. Een gevoel van energie, inspiratie, maar bovenal dat jij mij het zetje gaat geven dat mijn kwaliteiten ECHT de wereld in helpt.

Goedbetaalde klanten

Ik zat eerst vast met mijn bedrijf. Ik voelde dat ik iets groot te geven had, maar was ook echt bang om volledig tevoorschijn te komen, met al mijn kracht en talent. Dat voelde zo bloot. 

Laura heeft het makkelijk gemaakt. Stap voor stap kreeg ik tools en daagde ze me uit om in mijn grootsheid te stappen. 

Nu ben ik on fire en deel ik niet alleen veel meer in mijn marketing, maar organiseer ik weer veel events en krijg ik goedbetaalde klanten. Ik neem mezelf serieus en de wereld mij nu ook!

Ontdekken en spiegelen

Laura heeft me geholpen om mijn kunst als een bedrijf te zien. Om mezelf serieus te nemen en mijn kwaliteiten echt te omarmen. Ze weet goed het evenwicht te bepalen in het je zelf te laten ontdekken van je kwaliteiten (en je gevoel) en het laten zien van je blinde vlekken. Van anderen horen waar je goed in bent is altijd fijn en Laura doet dat op een eerlijke en fijne manier. 

Snel uittesten, snel resultaat

Met Laura heb ik een sprint gedaan om sneller nieuwe producten te leren ontwikkelen en te verkopen.

Ik ben namelijk een online academy aan het starten om wereldverbeterende ondernemers te helpen met praktische cursussen om hun WordPress-website te professionaliseren. 

Daarvoor wil ik in vrij korte tijd een hoop content ontwikkelen. Dat kost me nu veel teveel tijd, waardoor ik er niet aan toe kom. En mijn bedrijf niet kan groeien.

We hebben gewerkt volgens de designsprint. Daarbij ontwikkel je een prototype en toetst die snel bij je klant, voordat het helemaal perfect en af is.

Dat heeft me veel geleerd.

Ten eerste dat ik minder perfectionistisch hoef te zijn als ik een nieuw product ontwikkel. Het gaat er vooral om dat ik mijn waarde snel ga delen en toetsen met mijn doelgroep (in mijn geval een workshop ‘Boost je vindbaarheid in Google’). Later komt die blinkende salespagina wel.

En Laura heeft me steeds uitgedaagd om mijn belemmerende overtuigingen en aannames aan te kijken: Hoezo moet het perfect? Hoezo kies je voor dit thema van je nieuwe product – zit je klant daar wel op te wachten? Beide zorgen ervoor dat ik veel efficiënter kan werken én sneller inkomsten kan genereren. 

Ik heb net mijn eerste workshop gegeven om de inhoud van mijn eerste product te testen – die workshop. En iedereen was super enthousiast! 

Nieuw coachingstraject 'dat klopt'

Mijn focus en doelgroep zijn helder

Dankjewel voor je verhelderende vragen, je scherpte en dat je de uitdaging met me aanging. Vanuit een ‘corporate’ omgeving naar een authentiek zelfstandig ondernemer.  

Mijn focus en doelgroep zijn helder. Waar ik voor sta en wie ik ben. Er vielen zelfs drie producten in mijn schoot. 

Fijn ook jouw hulp bij het maken van duidelijke verhaallijnen die mijn diensten illustreren.

Ineke Leemans
www.inekeleemans.nl

Volle workshops en meer plezier in marketing

Hoewel ik best een gestructureerd mens ben, had mijn PR niet zo veel structuur. Ik had er ook nooit zo’n plezier in. 

Laura heeft me geholpen om er meer lijn in te brengen en dat maakt dat ik het nu ook leuker vind om te doen.

Mijn nieuwsbrief ziet er anders uit en ik heb intussen ook een hele podcastserie online staan. Workshops komen gemakkelijk vol en als het even minder gaat, weet ik wat ik daaraan kan doen.

Laura is lekker scherp, creatief en energiek.  Dat werkte heel goed voor mij. Een aanrader voor bewuste ondernemers.

Een nieuwe wereld van professioneel ondernemerschap

Voordat ik bij Laura aanklopte, kwamen mijn klanten overal vandaan, er zat geen duidelijke lijn in. Ik hielp gewoon wie er op mijn pad kwam.

Ik had behoefte meer focus te vinden en mijn bedrijf te professionaliseren.

Laura weet heel goed een spiegel voor te houden. Waar ligt mijn kracht en bij welke klanten past dit het beste?

De doelgroep ‘Ondernemende types met een gevoelige’ kant had ik niet in mijn eentje kunnen vinden.

Wat ik ook waardeer is dat marketing volgens haar methode geen platte commercie oplevert maar authenticiteit.

Het voelt nu alsof ik met mijn bedrijf van een dobberend bestaan in een kano op zee, naar een schip met een duidelijke koers ben gegaan.

De prettige samenwerking met Laura heeft mij geholpen om me voorbij mijn eigen drempel van belemmerende overtuigingen te brengen in een nieuwe wereld van professioneel ondernemerschap.

Dit geeft rust en vertrouwen voor de toekomst. 

Geloven in mijn waarde

Door Laura heb ik ontdekt dat wat ik mijn klanten biedt écht van waarde is.  Dus niet alleen wat mijn kwaliteiten zijn, maar ook wat de grootsheid daarvan is. 

.Je raakt de kern én je ziet waar ik goed in ben, terwijl ik daar zelf vaak nog wat bescheiden over ben. Daardoor ben ik steeds meer gaan geloven in mijn waarde.

Draken temmen

Het is zo fijn om jou een berichtje te kunnen sturen als ik even vastzit.

Dat hele zichtbaar worden maakt ook wat slapende draken wakker – kan ik het wel? Wie zit er nou op mij te wachten?

Dat gewoon kunnen delen met jou is echt een verademing.

En je peptalk zorgt ervoor dat ik denk: ‘Oh, ik ben niet gek, dit hoort ook bij dit proces’. Daardoor had ik ook weer de moed om door te pakken. In mijn eentje zou ik dan gestrand zijn.

Heel fijn.

Niet verkopen, maar empathie tonen

Toen ik bij Laura startte liep ik over van de ideeën en mogelijkheden. Geen gebrek aan inspiratie dus, maar wel gebrek aan focus. 

Je kon bij mij voor van alles terecht, maar er zat geen lijn in. Daardoor was ik niet echt duidelijk herkenbaar in mijn marketing. En ondertussen werkte ik nog als bijbaan voor projecten die wel geld opleverden, maar die niet echt energie gaven.

Door het Lekker Echte Content Traject heb ik vooral dat gekregen: focus. Ik heb veel ‘nee’ leren zeggen en duidelijker gekozen voor mijn diepere stem. Minder in reactie op wat andere mensen mij zien doen, maar meer vanuit wat ik zelf wil.

Wat ik ook heb geleerd is te denken en schrijven vanuit wat mijn klant nodig heeft om voor mij te kiezen. Ik had eerst een soort vooroordeel van ‘salespagina’s’. Dat die zo verkoperig en opdringerig zijn. Niks voor mij. 

Nu voel ik: het is eigenlijk gewoon ‘empathie’: snappen wat mijn klant nodig heeft, zodat ik hen beter kan helpen. Geen moetje dus, maar een belangrijk middel om contact te maken. 

Een van de leukste onderdelen van het traject vond ik de ‘stokpaardjes’: bedenken wat mijn favoriete topics zijn waarover ik content kan maken. Dat helpt me ook om te focussen en om vanuit mijn eigen ‘aanknop’ te laten zien wat ik in huis heb. Heel natuurlijk en vloeiend. 

Laura heeft me geholpen om steeds weer naar de essentie te kijken. Me op het rechte pad te houden.

En ze gebruikte ook een techniek die ik zelf inzet: de taal en woorden die je gebruikt bepalen hoe je naar de dingen kijkt. Zware taal (moeilijk/worstelen etc) maken je beleving ook zwaar. Daar wist ze me een aantal keer op de ‘catchen’. Heel fijn .

Ja, ik sta nu echt ‘aan’. Ik ben zichtbaar en ik heb zin om met lekker veel klanten te gaan werken op mijn eigen ‘echte’ manier.”

Ik heb zin met je te starten.

Heb je nog vragen? Stuur me gerust even een mailtje. Ik help je graag verder.

Niets meer van me missen?

Schrijf je dan in voor mijn mails vol tips, verhalen en ideeën voor makkelijke menselijke marketing. ​

Ik geef je gegevens nooit door aan derden. Meer weten? Lees mijn Privacy Verklaring.