De Stroomversneller

Bouw een sterk merk, zodat je in je stroomversneller komt en met jouw bedrijf grootse impact maakt op deze wereld. Simpel en echt.

Ben jij dit?

Hallo praktische idealist,

Jij hebt een groot hart voor je vak.  Jij maakt mensen wakker en zet ze aan tot leven. Voluit. Betrokken. Samen. Met liefde voor de aarde en elkaar.

Je gaat best lekker, je hebt tevreden klanten, maar het gaat je te langzaam. Je wilt sneller. Meer van betekenis zijn. Meer bereiken. Want: de wereld staat in de fik en er is verandering nodig.

Je weet dat je daarvoor steengoede marketing nodig hebt, maar die loopt nog niet natuurlijk. Het voelt te toevallig. Of te geforceerd. Met de rem erop.

Je zoekt een sterk verhaal bij jouw ijzersterke concept

Maar ook: licht en eenvoudig. Want je wilt je tijd liever besteden in doen, dan in denken.

Je bent klaar voor die grote stroomversneller

Je loopt specifiek hier tegenaan...

  • Je hebt een aanbod waar je helemaal in gelooft. Dat werkt. Maar het komt maar niet echt goed van de grond: Je verkoopt te weinig en je moet er teveel je best voor doen. Je bent aan het leuren en dat slurpt energie. 
  • Of die opdrachten gaan wel goed, maar daardoor zit je aan het plafond van wat je aankunt en wordt in beslag genomen door operationeel geneuzel, terwijl je ook zou willen groeien. Je mist echter overzicht en rust om een andere strategie te ontwerpen. 
  • Je hebt moeite om jouw unieke waarde vast te pakken, jeweetwel, waarmee je je onderscheidt van De Anderen. Je voelt het wel, maar hoe breng je het nou onder woorden? Jouw sterke verhaal bij jouw sterke concept. Marketing dus.
  • Als je iets post of deelt weet je niet waar je moet beginnen. Wat interessante en rake aanknopingspunten zijn voor jouw publiek. Het voelt snel cliché. Je mist de goede toon. Het grotere inspirerende verhaal. Terwijl jouw visie, man, die sprankelt de tent uit. Hoe krijg je die over het voetlicht?
  • Je hebt niet echt een duidelijk plan of strategie. Je marketing is versnipperd en vluchtig. Je post af en toe wat, zonder duidelijk resultaat. Je zoekt het in een cursusje funnels maken of social advertising. Maar dat levert niet veel op.
  • Elke dag verzin je wel een nieuw concept, maar het blijven losse flodders. Ruwe diamanten die op de plank blijven liggen. Hoe kies je de beste uit en maak je ze tot een succes? The full circle. Op jouw manier. 
  • Je voelt: ik sta op de drempel van oud en nieuw. De nieuwe jij trekt, het oude houd je klein, maar voelt oh zo lekker veilig. Hoe stap je vol vertrouwen in je nieuwe aanbod of concept? Die grotere jas?

Meedromen en praktisch maken

Jij kan zowel meedromen en groot denken EN het dan vervolgens praktisch maken. Realistisch en haalbaar, Daardoor voelde ik me echt gezien in mijn grootse plannen, maar werd het ook lekker concreet. Op mijn website, in mijn mailing, op mijn Facebookpagina. Ik heb nu opeens een duidelijk verhaal. Daardoor heb ik nu een stuk meer opdrachten.

Wat jij wilt...

Best simpel.

Je wilt leuke klanten helpen en de wereld mooier maken. Licht en echt.

Nee dat noemen we geen droom, maar jouw PLAN, waarmee je de wereld groener, gelukkiger en gezonder kunt maken. Bewuster ook. Of misschien gebruik jij het woord ‘verbinding’ en ‘compassie’.

Je weet dat je daarvoor je verhaal moet vertellen, zodat jouw mooie plan zichtbaar wordt en jij daardoor vindbaar. Dat je iets met marketing moet dus. 

Dat wil je op jouw eigen manier. Zonder gedoe. Zonder hoog van de toren. Zonder klassieke stappenplannen en ingewikkelde funnels, want die beperken je creativiteit. 

Je wilt dat het natuurlijk voelt. Menselijk. Logisch. 

En vooral: je bent het zat om dit alleen te doen.

Ik snap dat. Ik ben Laura

Net als jij ook een idealist in hart en nieren. Toen ik 7 jaar was maakte mijn opa Jur me ranger van het Wereld Natuur Fonds. Sindsdien voel ik me een bewuste bewoner van deze aarde. Ik voel me verantwoordelijk om niet alleen te nemen maar ook te geven. Ik heb zoveel mogelijkheden gekregen, die wil ik benutten.

Na een mooie loopbaan als trainer en voorlichter bij Rutgers (jeweetwel, van de seksuele voorlichting), in Nederland én ontwikkelingslanden, struikelde ik een burn-out in en startte ik voor mezelf.

Hoewel ik veel expertise in huis had, liep ik ook snel vast. Want: ik ben iemand die het goed doet in een team. Alleen waaierde ik alle kanten op met al mijn creatieve ideeën. Ik miste focus. Impact. En iemand om het mee samen te doen.

Dus ben ik nu voor jou, wat ik iedere creatieve en bewuste ondernemer gun: jouw cheerleader, spiegel en meedenker, zodat je ontspannen zichtbaar kan worden met jouw sociale, duurzame en krachtige aanbod. Waardoor al die mensen jou kunnen benutten.

Jouw businessbuddy en jouw stroomversneller.

De taal van mijn klant

Van Laura heb ik echt geleerd hoe ik in de belevingswereld van mijn klanten kom, en heb ik hun taal leren spreken. Het is zo logisch dat je als expert jargon gebruikt waarvan je niet door hebt hoe ontoegankelijk dat eigenlijk voor je klanten is. Mijn training zit ondertussen vol met tevreden deelnemers. En mijn sessies zitten zo vol dat ik extra dagen ben gaan werken omdat ik nu al een aantal maanden ben volgeboekt.
Florian Kortenhorst
Natuurlijk jezelf

Wat gaan we doen?

Dat hangt helemaal af van jouw vraag. In elk geval ben ik 2,5 maand jouw partner in crime. Er zijn vaak wel een aantal terugkerende elementen.

  • We lichten je hele marketing en bedrijfsstrategie door: je aanbod, je klanten. Wat gaat je makkelijk af, waar is het stroperig? Waar zou je meer van willen? En hoe presenteer jij je nu? Waar zit het goud en wat stokt er? Ik kijk met onafhankelijke blik – dat helpt.
  • We kijken naar jouw unieke waarde: waarin onderscheid jij je van De Anderen? Hoe kunnen we dat onder woorden brengen? Of in beeld?
  • Op welke manier kunnen we die unieke waarde en verhaal over het voetlicht brengen? Hoe vertel jij het makkelijkste en via welk kanaal? Kortom: welke marketingstrategie past het beste bij jou?
  • Doendoendoen: een groot deel van het traject gaat over het toepassen van ideeën en plannen. Want die tekentafel is een moeras van perfectionisme: daar gebeurt de magic niet, die gebeurt in het experimenten aangaan in de buitenwereld en ervaren: werkt dit? Of niet?
  • En al die tijd ben ik je partner-in-crime. We hebben een aantal wat langere sessies. Maar je kunt tussendoor ook met me sparren via onze whatsappgroep. Of je deelt een tekst die ik feedback geef. Bijna alles kan.

Bouw jouw eigen podium, waar je zin van krijgt om op te staan, met jouw favoriete publiek

Wie ik voor jou kan zijn

  • Je zoekt een kritisch klankbord – om je plannen tegen het licht te houden en te kijken waar je blinde vlekken zitten.
  • Een uitdager – om je veilige bekende maniertjes los te kietelen en je te stimuleren tot de grootsheid die je in je hebt.
  • Een cheerleader – om te bevestigen als je op de goede weg zit, je een stok achter de deur te geven voor je focus. En om samen mee te vieren.
  • Een marketingmedium en vertaler die jouw klant kan ‘channelen’, zodat jouw boodschap duidelijk overkomt.
  • Een liefdevolle spiegel – voor de verhalen waarmee je jezelf tegenhoudt.
  • En soms gewoon even iemand die je op een stoel zet en zegt: Zo, wat ben jij al goed bezig, even ademhalen nu.

Wat levert de stroomversneller op?

  • Focus, helderheid en overzicht | Focus in je aanbod en in je marketingplan, zodat je precies weet wat je gaat communiceren, hoe en waar. 
  • Stok achter de deur | Je gaat deze periode met mij gericht implementeren, dus je ervaart precies wat voor je klopt en wat niet. Je zet van alles in beweging. Dat geeft resultaat. 
  • Inspiratie |  Als je eenmaal focus hebt en jouw verhaallijnen hebt gekozen, zie je ze overal om je heen terugkomen. Je maakt bergen content. Je fantasie staat AAN. Jij ook trouwens.
  • Zin en plezier | Je vind je eigen AAN-knop en komt moeiteloos in de vertel en deel-stand. 
  • Zelfvertrouwen | Je voelt dat je verhaal klopt met je bedrijf en wat je wilt uitstralen. Dat geeft wortels en vleugels.
  • Opluchting en gemak | Hehe,  je kunt helemaal jezelf zijn. Juist. Gaat alles makkelijker. En komt die stroom pas echt op gang.

En dat zorgt voor

Wat denk je zelf, als je zo lekker bezig bent? 

Je krijgt een duidelijk gezicht. Een ‘naam’ die mensen gaan herkennen en doorvertellen. Je wordt ‘Mister of Missis van-jouw-niche’. A force to be reckoned with.

Daardoor weten precies de leukste klanten je te vinden. Mensen die je op waarde schatten en je graag willen betalen. Die enorm veel resultaat halen dankzij jou, omdat jullie zo goed bij elkaar passen. Dat is die impact waar iedereen het over heeft.

En als dat balletje eenmaal rolt, dan heb je die stroomversnelling echt te pakken. Je vertrouwen groeit, je focus, je omzet, je reikwijdte. Maar ook je rust.

WAT een voldoening geeft dat!

Investering:

1997,- eu ex BTW

Wat je krijgt

3 maanden mijn persoonlijke begeleiding

  • 4 langere sessies waarin we ingaan op jouw specifieke stroomversnellersvraag
  • Toegang tot een persoonlijke partner-in-crime-app-groep..

Dé plek waar ik tussentijds met je meedenk, jou spiegel (want jij weet vaker dan je denkt zelf het goede antwoord), jij je voortgang kan delen als stok achter de deur, ik met je meevier, soms mee baal, je supporter ben, je uitdaag en met je mee geniet van al het moois dat jij maakt en in beweging zet.

Door veel klanten wordt dit kanaal als meest waardevol ervaren van het hele traject, omdat dit ons korte lijntje is.

  • Korte huddles- telefoongesprekjes van 15 minuten waarin we je voortgang kort bespreken en je weer vooruit kunt.
  • Korte tussentijdse redactie van de content/ teksten die je zelf gaat schrijven.
  • Toegang tot een serie handige formats, audio’s, visualisaties, opdrachten en filmpjes om de basis van je marketing op orde te krijgen.

Ik weet nu waar ik 'van ben'

Ik klopte bij jou aan, omdat ik in de veelheid van marketingmogelijkheden hulp nodig had om te vinden wat nu precies bij mij past - in plaats van de standaard formats. Ik wilde ook graag in een contentflow komen, om met mijn klanten te delen wat ik voor ze kan betekenen. En daarmee meer klanten aantrekken. Waar ik na dit traject vooral blij mee ben is dat ik nu op mij Insta en website zie: 'Dit ben ik en daar ben ik van'. Ik voel en zie mijn eigen heldere verhaal. Dat geeft focus en vertrouwen. En zo fijn: mijn trainingen stromen vol.

Vragen die goed passen in de Stroomversneller

  • Ik geef toffe sessies en heb tevreden klanten, maar wil nóg meer klanten bereiken en een beweging in gang zetten. Hoe doe ik dat?
  • Ik wil graag delen over de liefde voor mijn vak en mijn klanten, maar ik heb geen zin in hoe de meeste mensen social media ‘doen’. Dat voelt zo nep. Hoe kan ik een podium creëren waardoor ik wél zin krijg om me te laten zien? Eerlijk en persoonlijk.
  • Ik wil wel een opfrisser geven aan mijn marketing, maar ik zoek een klankbord, iemand met wie ik dat samen kfan doen, zodat ik kan checken: zit ik op de goede weg?
  • Ik heb een boek geschreven en nu? Hoe kan ik nu mijn gedachtegoed op een speelse en eigen manier delen met mijn publiek, zodat ik ‘the (wo)man’ word van dit thema en iedereen me dolgraag wil hebben voor lezingen en workshops om het daarover te hebben?
  • Mijn werk en klanten zijn zo tof en bijzonder, maar als ik erover wil delen op social media kan ik het niet vangen. Ik mis de goede toon. Het voelt afgezaagd. Hoe breng ik mijn unieke en persoonlijke stijl erin?
  • Ik heb verschillende ideeën voor mijn aanbod, maar hoe kan ik het nou precies goed laten aansluiten bij mijn ideale klant? En hoe breng ik dat vervolgens over?

Is dit voor mij? Ja, als je...

  • Al een tijdje bezig bent en tevreden klanten hebt.
  • Betrokken en fijngevoelig bent, maar ook stoer: je voelt je potentie, je zoekt echt een stroomversneller om die harder te laten stromen.  Het is er tijd voor.
  • Je hebt een goede mate van zelfreflectie, je neem eigenaarschap, ook over onze samenwerking en je houdt van efficiënt. 
  • Je maakt ruimte voor ons traject. Zo’n halve dag per week minimaal.
  • Je kan goed tegen directe feedback en zoekt juist een eerlijke spiegel. Want ja, anders had je het zelf al lang gedaan. 
  • Je bent creatief, niet middle of the road en je durft buiten de lijntjes te kleuren
  • Je houdt van DOEN, van experimenteren. Je hebt er zin in!
 
Check, check, check? 

Dit traject is NIET zo geschikt voor...

  • Ondernemers die net gestart zijn, nog nauwelijks een klantenkring hebben en nog niet goed weten waar ze goed in zijn.
  • Ondernemers die vooral ontevreden klanten hebben ;-).
  • De eeuwig zoekende mens, die nergens in zijn leven voelt ‘ja, dit klopt’ en waarbij het hele leven mistig en bewolkt voelt. Het is belangrijk dat jouw eigen kompas goed werkt.
  • En als je geen vinkjes kan zetten bij het lijstje hierboven natuurlijk

Veelgestelde vragen

Om een funnel goed te kunnen gebruiken, moet je eerst weten welk verhaal je wilt vertellen over jouw bedrijf en jouw kwaliteiten.  Een marketingtechniek is nuttig, maar geeft je alleen de vorm, niet de inhoud.

In dit traject ontdek je jouw unieke profiel, jouw onderscheidende waarde. Daardoor weet je waar je over kunt communiceren. Wat je boodschap is. Dat maakt je marketing een stuk makkelijker.

Jij gaat zelf je teksten maken. Als je een schrijver bent ga je ze schrijven, maar misschien ben je wel een prater en dan werken we naar een script voor een podcast of videoreeks bijvoorbeeld. 

Het is belangrijk dat het in jouw eigen taal is, jij bent tenslotte ook ‘het product’ dat jouw klant koopt. Het is belangrijk dat dat congruent is. Dan houd je het ook vol. 

Je kunt het maken van je content ook uitbesteden. Of via mijn netwerk gerichte schrijftraining volgen.

Zeker, je site is je visitekaartje en vertelt jouw kwaliteiten en aanbod.  Door dit traject wordt het een stuk makkelijker om die in te vullen.

Hoe ik je daarbij help: Ik geef je terug welke waarde ik bij je zie en welke mogelijkheden ik voor je zie in de markt. Die woorden en zinnen kun je letterlijk gebruiken op je site. 

Ook krijg je een format om je site eenvoudig en klantgericht in te richten. Dat geeft veel aanknopingspunten voor jou om je website te gaan schrijven.

Nee.

  1. Dit traject is het meest geschikt voor zelfstandig ondernemers die een dienst verlenen. Zoals bijvoorbeeld coaches, fotografen, vormgevers, schrijvers, adviseurs, trainers, kennis-experts en therapeuten. Mensen die hun eigen product zijn.

  2. Daarnaast is het bedoeld voor ondernemers met ervaring.
    Ondernemers die diep van binnen wel voelen waar ze goed in zijn en waar ze van ‘aan’ gaan, maar daar alleen nog niet goed de woorden voor kunnen vinden. 

    Ben je net gestart met je onderneming en dit vakgebied, dan is het belangrijk dat je eerst meters gaat maken.

Ja, investeren is altijd spannend. Zeker omdat je in dit traject ook naar jezelf gaat kijken. Bovendien weet je nog niet precies hoe je er aan de andere kant ‘uit zal komen’. 

Besef dat je door hiervoor te kiezen, je investeert in jouw groei als ondernemer. Dat is niet alleen moedig, maar in mijn ogen ook slim: je ziet je eigen blinde vlekken niet. Jij en je bedrijf groeien harder met iemand naast je die je kan spiegelen.

Ik stel mezelf altijd 3 vragen als ik overweeg een investering te doen. Ik denk dat ze ook waardevol zijn voor jou: 1. Wat kost het? 2. Wat levert het op? 3. Wat kost het me als ik doorga zoals ik nu bezig ben?

Tja. Daar heb ik maar één antwoord op: als je het zelf had gekund, had je het dan niet al lang gedaan?

Ik kijk er ook op een andere manier naar. In mijn eigen bedrijf vind ik ‘zelluf doen’ eerlijk gezegd zonde van mijn tijd. Ik ga harder en makkelijker met hulp van iemand wiens unieke kwaliteit het JUIST is om MIJN blinde vlekken aan te vullen.

En daarmee kan ik sneller meer mensen helpen. DAT is waar het me om te doen is en dat vind ik ‘slim ondernemen’.

Dus waarom zou ik vertraging oplopen door alles persé zelf te moeten doen?

Zou dat voor jou ook zo kunnen werken?

Wat nog meer Stroomversnellers zeggen

Je geeft mij dat zetje

Ik wens dat ondernemers bij mij hetzelfde gevoel hebben als ik bij jou ervaar. Een gevoel van energie, inspiratie, maar bovenal dat jij mij het zetje gaat geven dat mijn kwaliteiten ECHT de wereld in helpt.

Goedbetaalde klanten

Ik zat eerst vast met mijn bedrijf. Ik voelde dat ik iets groots te geven had, maar was ook echt bang om volledig tevoorschijn te komen, met al mijn kracht en talent. Dat voelde zo bloot. 

Laura heeft het makkelijk gemaakt. Stap voor stap kreeg ik tools en daagde ze me uit om in mijn grootsheid te stappen. 

Nu ben ik on fire en deel ik niet alleen veel meer in mijn marketing, maar organiseer ik weer veel events en krijg ik goedbetaalde klanten. Ik neem mezelf serieus en de wereld mij nu ook!

Nieuw coachingstraject 'dat klopt'

Mijn focus en doelgroep zijn helder

Dankjewel voor je verhelderende vragen, je scherpte en dat je de uitdaging met me aanging. Vanuit een ‘corporate’ omgeving naar een authentiek zelfstandig ondernemer.  

Mijn focus en doelgroep zijn helder. Waar ik voor sta en wie ik ben. Er vielen zelfs drie producten in mijn schoot. 

Fijn ook jouw hulp bij het maken van duidelijke verhaallijnen die mijn diensten illustreren.

Ineke Leemans
www.inekeleemans.nl
Niet verkopen, maar empathie tonen

Toen ik bij Laura startte liep ik over van de ideeën en mogelijkheden. Geen gebrek aan inspiratie dus, maar wel gebrek aan focus. 

Je kon bij mij voor van alles terecht, maar er zat geen lijn in. Daardoor was ik niet echt duidelijk herkenbaar in mijn marketing. En ondertussen werkte ik nog als bijbaan voor projecten die wel geld opleverden, maar die niet echt energie gaven.

Door het Lekker Echte Content Traject heb ik vooral dat gekregen: focus. Ik heb veel ‘nee’ leren zeggen en duidelijker gekozen voor mijn diepere stem. Minder in reactie op wat andere mensen mij zien doen, maar meer vanuit wat ik zelf wil.

Wat ik ook heb geleerd is te denken en schrijven vanuit wat mijn klant nodig heeft om voor mij te kiezen. Ik had eerst een soort vooroordeel van ‘salespagina’s’. Dat die zo verkoperig en opdringerig zijn. Niks voor mij. 

Nu voel ik: het is eigenlijk gewoon ‘empathie’: snappen wat mijn klant nodig heeft, zodat ik hen beter kan helpen. Geen moetje dus, maar een belangrijk middel om contact te maken. 

Een van de leukste onderdelen van het traject vond ik de ‘stokpaardjes’: bedenken wat mijn favoriete topics zijn waarover ik content kan maken. Dat helpt me ook om te focussen en om vanuit mijn eigen ‘aanknop’ te laten zien wat ik in huis heb. Heel natuurlijk en vloeiend. 

Laura heeft me geholpen om steeds weer naar de essentie te kijken. Me op het rechte pad te houden.

Ja, ik sta nu echt ‘aan’. Ik ben zichtbaar en ik heb zin om met lekker veel klanten te gaan werken op mijn eigen ‘echte’ manier.”

Volle workshops en meer plezier in marketing

Hoewel ik best een gestructureerd mens ben, had mijn PR niet zo veel structuur. Ik had er ook nooit zo’n plezier in. 

Laura heeft me geholpen om er meer lijn in te brengen en dat maakt dat ik het nu ook leuker vind om te doen.

Mijn nieuwsbrief ziet er anders uit en ik heb intussen ook een hele podcastserie online staan. Workshops komen gemakkelijk vol en als het even minder gaat, weet ik wat ik daaraan kan doen.

Laura is lekker scherp, creatief en energiek.  Dat werkte heel goed voor mij. Een aanrader voor bewuste ondernemers.

Een nieuwe wereld van professioneel ondernemerschap

Voordat ik bij Laura aanklopte, kwamen mijn klanten overal vandaan, er zat geen duidelijke lijn in. Ik hielp gewoon wie er op mijn pad kwam.

Ik had behoefte meer focus te vinden en mijn bedrijf te professionaliseren.

Laura weet heel goed een spiegel voor te houden. Waar ligt mijn kracht en bij welke klanten past dit het beste?

De doelgroep ‘Ondernemende types met een gevoelige’ kant had ik niet in mijn eentje kunnen vinden.

Wat ik ook waardeer is dat marketing volgens haar methode geen platte commercie oplevert maar authenticiteit.

Het voelt nu alsof ik met mijn bedrijf van een dobberend bestaan in een kano op zee, naar een schip met een duidelijke koers ben gegaan.

De prettige samenwerking met Laura heeft mij geholpen om me voorbij mijn eigen drempel van belemmerende overtuigingen te brengen in een nieuwe wereld van professioneel ondernemerschap.

Dit geeft rust en vertrouwen voor de toekomst. 

Geloven in mijn waarde

Door Laura heb ik ontdekt dat wat ik mijn klanten biedt écht van waarde is.  Dus niet alleen wat mijn kwaliteiten zijn, maar ook wat de grootsheid daarvan is. 

 

.Ze raakt de kern én je ziet waar ik goed in ben, terwijl ik daar zelf vaak nog wat bescheiden over ben. Daardoor ben ik steeds meer gaan geloven in mijn waarde.

Draken temmen

Het is zo fijn om jou een berichtje te kunnen sturen als ik even vastzit.

Dat hele zichtbaar worden maakt ook wat slapende draken wakker – kan ik het wel? Wie zit er nou op mij te wachten?

Dat gewoon kunnen delen met jou is echt een verademing.

En je peptalk zorgt ervoor dat ik denk: ‘Oh, ik ben niet gek, dit hoort ook bij dit proces’. Daardoor had ik ook weer de moed om door te pakken. In mijn eentje zou ik dan gestrand zijn.

Heel fijn.

Nog steeds aan het lezen? Dan heb je misschien nog een vraag? Voel je vrij me even te mailen of bellen

Aanmelden intake

Ik meld me graag aan voor  een intake voor de Stroomversneller:

Makkelijk in contact blijven?

Schrijf je dan in voor mijn mails vol tips, verhalen en ideeën voor makkelijke menselijke marketing. ​

Ik geef je gegevens nooit door aan derden. Afmelden gaat makkelijk. Meer weten? Lees mijn Privacy Verklaring.

Voeg je header hier toe